Gå till innehåll

Utkast: The pulvret (1sida)


kridan

Recommended Posts

The sätter formen likaså ändelsen på pulvret.

Antingen skriver du på svengelska "the pulver" eller "Pulvret"

 

Jag börjar uppifrån (Jag orkar inte gå in på format osv.)

 

Kameran "zoomar" inte in från mörkt. Du måste mena en upptoning.

Vem är Chille??

Kommer det verkligen ut en man ur väggen??

Vad är "konstig röst" för något?

Vad menar du med *Hämskt* vad är det som är hemskt? Är det en hemsk pojke?

först skriuver du *rädd* Sedan står det igen att han låter rädd.

Till vem säger han att det ska bli en god sockerkaka. Brukar DU prata högt för dig själv?

 

Bakar han en sockerkaka med knark i till sin mamma??

Länk till kommentar
Share on other sites

han bakar inte socker kaka med knark utan med mjöl det var det han köpte.

 

Och var står dett att det kommer en man ur väggen och förästen bra ide!

 

Hur ska du tydligt visa det för publiken?

 

Det är mycket som talar emot. Man måste vara tydlig!

-Han är rädd

-Han betalar med en icakasse pengar (dyrt mjöl, inte enns knark är så dyrt)

-Han får en liten påse med pulver (Tillräckligt för en sockerkaka?)

-Han pratar med sig själv

- Han köper mjölet från en mystisk man (bonde?) i en lada.

 

JAg skulle nog ha haft twisten redan vid ladan, att personen lämnar fram en mjölpåse (med ettiket) och där säger Chille (Krille?) att det ska bli gott med sockerkaka eller vad han nu sa. Det är alldeles för otydligt annars.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

njah, inte diekt xD - Tror nästan att team faggot redan har sagt allt som behövdes säga, förutom formatet som du måste renslipa lite,... mycket ^^;

sen så hajar jag inte riktigt, allt som händer är följade:

 

en kille köper någon slags vitt pulver från en mystisk man, för det första så vet man inte hur mkt vitt pulver han får, sen så att det är så dyrt att han behöver betala med en hel ica-kasse full med pengar får en o direkt tänka på ngn slags form av knark, med det här pulvret då, så bakar han en kaka, (till mamma?) ...

 

vad är meningen, vad försöker du berätta till din publik? har det någon budskap osv...

 

förlåt att jag skrattade men det verkade vara någonting oseriöst... tror du måste skriva mer för att man ska förstå, hur exakt du har tänkt dig... hittils har allt inte vart så komiskt som du skrev på "genre", mer som en ... thriller? (drama?)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Först och främst, 12 och skriver det är kanonkul tycker jag. Men jag tänker klaga på stavningen, om du har word med svenskspråkkontroll så använd den.

 

Formatet, sättet du skriver på är inte ”rätt”, det finns ett särskilt sätt att skriva manus och det finns en bra skola här på sidan som tar upp det. http://www.voodoofilm.org/artikel/manus.aspx Här är en början, MEN att skriva på ”rätt” sätt är inte det viktigast just nu utan det är att du fortsätter att skriva och har kul då du gör det. Men att lära dig grunderna i hur man skriver ett manus gör det lättare för oss som läser det att förstå vad du menar och vill säga, och det blir även lättare för dig att säga vad det är du vill visa. Man kan även titta på ett riktigt manus och på så vis lära sig hur man skriver ett.

 

Men vi hoppar nu över stavfel och formatet och går till historian istället.

 

1.Vem är Chrille/Chille? Är han en finnig tonåring eller en 40 misslyckad brevbärare?

 

2.Varför vill han baka en kaka av knark till sin mamma?

 

Det finns en hel del frågor som man inte får svar på. Tänk efter vad det är du vill ska hända, historian behöver en bra början, mitt och slut och just nu tycker jag att det finns en början…

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...