Gå till innehåll

Graviditetstest


Adina

Recommended Posts

Otroligt rolig fråga :)

men en gravid kvinna eller att du tar isär den och mekar den till att alltid visa blått är nog alternativen.

Eller beroende på vilken scen det är göra som Twizz säger och rita det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Adina* -> ja du. det bästa är nog att fiffla med det som det var förslaget innan eller ring dom som tillverkar dom och fråga hur det fungerar egentligen. och om dom tror att det är möjligt att manipulera på nått sätt så det blir positivt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan funka att rita dit ett streck, men det kan vara svårt om man vill hålla i det och röra på det. Har fått för mig att det skulle fungera ungefär som när man testar surt och basiskt med hjälp av BTB, eller en sån där pappersremsa. Testet reagerar på mängden äggvita eller något liknande, så teoretiskt skulle man ju kunna räkna ut nåt ämne med samma ph-värde och använda det;förutsatt att mina gissningar angående testets funktioner är korrekta. De som tillverkar borde ju ha något sätt att stickprovskontrollera testen på och jag kan inte föreställa mig att detta arbete utförs av gravida.

Länk till kommentar
Share on other sites

När du är gravid producerar kroppen hormonet hCG (humant Choriongonadotropin) det är tydligen det stickan reagerar på.

 

http://www.gravid.se/sv/dept_2.html

 

Hoppas det hjälper dig något!

 

P.S.

En kemistvän till mig hälsar att det antagligen är någon antikropp som reagerar på hormonet. Svårt att få till själv kanske...

 

Hittade däremot fuskgrav.test som alltid visar positivt resultat på nätet. Sökte på "fake pregnancy test" på Google

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Om indikatorn på graviditetstestet är av en annan färg än det som finns i övriga bilden så kan du använda color correction för att "keya" ut färgen till valfri färg.

 

Likaså kan man nog köpa ett riktigt graviditetstest och modifiera den lite och kanske byta ut indikatorn till den färg man vill ha (kanske färga med tuschpenna) och så vidare.

 

Tredje sättet är att digitalt manipulera bilderna för att ersätta färgerna (men kan dock göras betydligt enklare med color correction).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...