Gå till innehåll

För den som letar efter vapen till sin film!


T.R

Recommended Posts

Hej,

 

Om du letar efter vapen till din produktion, så behöver du inte leta mer.

Jag har för tillfället två vapen, en Beretta 92fs, en vanlig automat pistol. Och

en UZI, ett ganska vanligt "gangster" eller "bad guy" vapen.

 

Dem fungerar exakt som riktiga vapen, enda undantaget är att det inte skjuts ut något från pipan.

Mantel rörelse, magasin med patroner i, hylsorna spottas ut som på en riktig, det ryker etc etc.

Eftersom det fungerar precis som ett riktigt vapen så får man även en riktig rekyl också!

 

UZI'n skjuter slut på 30 skott under 2 sekunder på full auto.

 

http://www.rubomdesign.se/jpg/Beretta%2092fs.jpg

 

http://www.rubomdesign.se/jpg/UZI.jpg

 

 

För den som är intresserad, och vill ha lite mer information var vänlig och kontakta mig via PM.

 

Tack för intresset!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tar gärna det privat över telefon eller mail. Jag vill också veta VAD man ska göra, hur scenen ser ut o.s.v.

 

Man få räkna med att det kostar en del om man ska skjuta mycket, sen ser jag gärna att jag är med.

Om jag hyr ut utan att vara med så måste personen jag hyr ut till vara minst 18år.

 

Men det krävs nästan en kunnig om något skulle hända eller om något behövas fixas på plats så att säga.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Haha, var lyckades du få tag i dom?

 

Jag har letat efter en Beretta 92, Uzi, Desert Eagle, Shotgun och en assault rifle. Jag vet att det du har är sånt man använder i riktiga filmer. "Fakta Äkta Vapen" kallar jag det. Poppar hylsor, kommer ut eld ur mynningen och är av järn, men skjuter inga kulor. Damn, tur du har.

 

Vad kallas såna vapen? Det är inte replica. Och för att inte få nån att se dum ut säger jag er: Det är inte soft air guns...

 

Hittade ett ställe där man kan köpa WW2 vapen av denna sort.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok. Så alla vapen på den sidan är "startpistoler" då?

 

Tack så mycket.

 

Det underlättar när man ska göra sin film för jag som filmskapare vill ju göra en film så realistisk som möjligt och då är soft airguns INGET, aboslut inget alternativ!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaja okej. Haha, jag hittade den faktiskt just efter att jag skrivit hehe.

 

Fan, jag blev asförälskad när jag såg den där Scooped M-14. Just vad jag behöver till min sniper-film som jag håller på o skriver på... men ack ack. Den kostar typ 5000 kronor. Det är ett helt Film i Skåne-bidrag. =/

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok. Jag är också ett jäkla stort fan av Sniper rifles. Mina 3 favorit "genrer" inom militären består av: Tanks, Submarines och Sniper Rifles.

 

Mitt favorit sniper rifle är helt klart: M82 Barrett eller den nya versionen M107 Barrett. Fast när jag tänker efter är jag också helt klart förälskad i M14 också. Jag är en sån som gillar kraftiga vapen. Jag menar, en M107 kan nästan skjuta igenom en tanks armor. Sjukt...

 

Favorit Tank: Helt klart Leopard 2 tank

 

Favorit: Virginia Class Submarine

 

Haha. Yep.

 

Du då som är ett så fan av sniper rifles. Har du nått favorit rifle?

 

 

Dragunov SVD är också rätt grym.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok. Jag är också ett jäkla stort fan av Sniper rifles. Mina 3 favorit "genrer" inom militären består av: Tanks, Submarines och Sniper Rifles.

 

Mitt favorit sniper rifle är helt klart: M82 Barrett eller den nya versionen M107 Barrett. Fast när jag tänker efter är jag också helt klart förälskad i M14 också. Jag är en sån som gillar kraftiga vapen. Jag menar, en M107 kan nästan skjuta igenom en tanks armor. Sjukt...

 

Favorit Tank: Helt klart Leopard 2 tank

 

Favorit: Virginia Class Submarine

 

Haha. Yep.

 

Du då som är ett så fan av sniper rifles. Har du nått favorit rifle?

 

 

Dragunov SVD är också rätt grym.

 

Gillar mest PSG-1 =) den är nog det härligaste, sen till din fråga om sikten: alla kikarsikten på sidan passar ju geväret, jag skulle nog rekomendera det dyraste som oxå är det bästa =)

 

T.R vi kapar inte din tråd ;) lånar den bara lite =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha precis.

 

Men jag ska liksom inte använda vapnet i "softairgun"-användning. Utan inom filmen. Så de ska ju i princip bara kika in i siktet så coolt de kan från olika vinklar. Och då väljer jag det siktet som passar m14et bäst.

 

PSG-1... pfft, haha, jag hatar handtaget. Ser man den på bild tänker man direkt på en action man leksak. Fast man ska inte skratta åt det. Det är j*vligt dödligt.

 

Tillbaks till topic dock: T.R.: Jag håller på att skriva ett helt nytt manus ägnat åt just denna topic. Rätt bra idé jag har. TR PMa en bild på daj så skriver jag in dig i nån roll (jag arbetar visuellt. Ser scener o karaktärer framför maj. Dfr är det lättast för mig att rolla daj om ja sett daj hehe).

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha precis.

 

Men jag ska liksom inte använda vapnet i "softairgun"-användning. Utan inom filmen. Så de ska ju i princip bara kika in i siktet så coolt de kan från olika vinklar. Och då väljer jag det siktet som passar m14et bäst.

 

PSG-1... pfft, haha, jag hatar handtaget. Ser man den på bild tänker man direkt på en action man leksak. Fast man ska inte skratta åt det. Det är j*vligt dödligt.

 

Tillbaks till topic dock: T.R.: Jag håller på att skriva ett helt nytt manus ägnat åt just denna topic. Rätt bra idé jag har. TR PMa en bild på daj så skriver jag in dig i nån roll (jag arbetar visuellt. Ser scener o karaktärer framför maj. Dfr är det lättast för mig att rolla daj om ja sett daj hehe).

 

Jag tänker likadant när jag skriver manus :D ser allt framför mej när jag skriver ner det =)

 

Sen till PSG-1: det finns handtag att byta ut med så det inte ser ut som en actionman leksak ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

hahaha ok. Men utan det handtagt så är det ju inget PSG-1. Det är handtaget som gör den :D!!!

 

 

det är alltid bra att tänka visuellt. Men det kan bli svårt för då blir man inte nöjd om det ska göras till film för då är det helt plötsligt fel locations m.m. för man anpassar manuset efter hur t.ex. husen ser ut i huvet m.m.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...