G-light Postad 6 juli 2007 Postad 6 juli 2007 Vilket program använder man när man gör effekter? Vilket rekommenderar ni? Är det isåfall samma program som när man vill filma med blue/greenscreen??
precision motion Postad 6 juli 2007 Postad 6 juli 2007 Det finns just nu 573 tråd/trådar som besvarar denna fråga.
jepser Postad 6 juli 2007 Postad 6 juli 2007 finns hur många trådar som hälst om detta... Men för att du är nybörjare: Jag rekommenderar starkt Adobe after effects;) // jesper
precision motion Postad 6 juli 2007 Postad 6 juli 2007 Fast innan du köper det rekomenderar jag starkt att du tar reda på på vilken nivå AfterEffects är på. Det är jobbigt om du kastar dig in i något för svårt och slänger bort pengar på någonting du inte klarar av att använda.
jepser Postad 6 juli 2007 Postad 6 juli 2007 Ja, det har du rätt i. Ta reda på lite om programet innan du köper det, det kanske är för avancerat. Annars finns det andra alternativ.
megawatti Postad 6 juli 2007 Postad 6 juli 2007 Finns 2 program, After Effects http://adobe.se som tar dryga 1 år att lära sig (om du inte pluggar vaje dag i månader) Detta kostar dryga 5000kr med CSN-kortet. Sen har du http://fxhome.com där du har några program med simpla funktioner, detta program kostar typ 1000-2000kr beroende på vad du vill ha.
Fürni Postad 7 juli 2007 Postad 7 juli 2007 Det finns just nu 573 tråd/trådar som besvarar denna fråga. Och frågan är dessutom i fel forum. :)
jepser Postad 7 juli 2007 Postad 7 juli 2007 Och frågan är dessutom i fel forum. :) Det beror ju på om det är program för special effekter;)
Fürni Postad 7 juli 2007 Postad 7 juli 2007 Jag tycker att underforumets beskrivning, "Fysiska specialeffekter som görs på inspelningsplatsen. Inte digitala effekter.", bara kan tolkas på ett sätt, men det kanske bara är jag... ;)
Pace Postad 7 juli 2007 Postad 7 juli 2007 Tråden flyttas från Specialeffekter till Digitala effekter och compositing. I stället för att kommentera att tråden ligger fel, rapportera inlägget så flyttar vi den.
Lasse_laser Postad 7 juli 2007 Postad 7 juli 2007 Dessutom är frågan redan besvarad som det tidigare sagts. Läs igenom FAQn samt använd sök. Tråd stängd.
Recommended Posts