OlleL Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Hej, jag fick i dagarna min nya laptop och håller nu på att installera alla program på denne istället (då den är bättre än min gamla stationära) Hursomhelst, nu har jag installerat After Effects och den säger att jag inte har Quicktime installerat så vissa funktioner är avstängda. Jag installerar Quicktime och nu vill inte After Effects starta. Kommer till laddningen sen kommer det upp en varningsruta som säger att After Effects inte kan fortsätta. Detta är konstigt då det är exakt samma program som på den stationära där jag hade Quicktime installerat... Har After Effects 7.0 pro Tack på förhand edit: Det är när laddningen är på "Cleaning up, live link" som det kraschar... 0 Citera
jbergman Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Uppdatera drivrutinerna för grafikkortet och se om inte det hjälper. /Jakob 0 Citera
OlleL Postad 29 juni 2007 Författare Postad 29 juni 2007 Uppdatera drivrutinerna för grafikkortet och se om inte det hjälper. /Jakob Har senaste versionen så vida det inte kommit en ny sen i förrgår... tillägg på första frågan; har en äldre version av Quicktime på gamla datorn, annars är allt samma version som på den... 0 Citera
Max_H Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Vilka versioner av Quicktime? Har du uppgraderat AE till 7.01? Har du haft ngn betaversion av antingen AECS3 eller PProCS3 installerat? /Max 0 Citera
OlleL Postad 29 juni 2007 Författare Postad 29 juni 2007 Har testat med både senaste och 7.0.4 av quicktime har inte uppgraderat... tror inte jag gjorde det på gamla dator heller men jag har inte haft nån beta av CS3 installerat... 0 Citera
OlleL Postad 29 juni 2007 Författare Postad 29 juni 2007 nope, försökt installera om både quicktime och AE... 0 Citera
Rogge Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 nope, försökt installera om både quicktime och AE... Installerade du AE sist, dvs först Quicktime och sedan AE? Om inte, avinstallera AE helt och installera AE igen. 0 Citera
OlleL Postad 29 juni 2007 Författare Postad 29 juni 2007 sant... det har jag inte testat... gör det nu... (hoppas det funkar) fråga på detta: jag behöver inte avinstallera Premier va? 0 Citera
Max_H Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Nope. Troligen inte. Blir lite fundersam - "livelink" är, om jag minns rätt, en komponent för att After Effects ska kunna snacka med PPro och tvärt om, om man har Production Studio. Är det Production Studio du installerar eller separata produkter? /Max 0 Citera
OlleL Postad 29 juni 2007 Författare Postad 29 juni 2007 nepp, separata, va dum nog att inte skaffa allt på en gång, har Photoshop CS2, Premier Pro 2.0 och nu, sen några månader tillbaka After Effects 7.0 pro konstiga är att utan Quicktime på datorn så fungerar AE... 0 Citera
jbergman Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Tyvärr kan jag inte komma med något tips, men jag erfor samma sak en gång när QT7 just hade kommit och jag installerade det på en burk. Vips så funkade inte AE. Det var då fick jag tipset om grafikkortsdrivrutinerna, men då hade jag redan avinstallerat QT7 och gått tillbaka till en tidigare version, vilket fick allt att fungera. Vill man ha de möjligheter som QT7 erbjuder så blir det förstås knepigare... /Jakob 0 Citera
OlleL Postad 29 juni 2007 Författare Postad 29 juni 2007 jaja, får klara mig utan dom funktionerna tills vidare om ingen vet vad som kan vara fel... Ska vänta tills jag blir fattig student och får lite rabatter och skaffa CS3 programmen tack för hjälpen endå 0 Citera
Rogge Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Hej, jag fick i dagarna min nya laptop... Vad är det för operativsystem på den, Windows XP eller Windows Vista? 0 Citera
OlleL Postad 29 juni 2007 Författare Postad 29 juni 2007 Vad är det för operativsystem på den, Windows XP eller Windows Vista? Det är XP på den, allt senaste version 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.