Joel Posted May 26, 2004 Posted May 26, 2004 Jag har gjort en ny hemsida bedöm kritiskt och säg vad jag ska förbättra och vad jag skulle kunna tillägga på hemsidan ös skit på den (he he) http://www.castlework-studio.tk 0 Quote
orange Posted May 27, 2004 Posted May 27, 2004 Jag tycker mycket behöver förbättras. Du behöver ha snyggare grafik, typsnitten är inge bra, speciellt inte loggans. Loggan är tråkig och den röda bakgrundsfärgen och svarta texten passar inte alls ihop... Mitt tips till dig är att öva på grafik och titta runt på hemsidor så du får lite inspiration och fattar hur en bra hemsida borde se ut. 0 Quote
Joel Posted May 27, 2004 Author Posted May 27, 2004 jag har haft problem med loggon och menyn och ska göra den bättre. och designen 0 Quote
Joel Posted May 27, 2004 Author Posted May 27, 2004 man kan inte räkna med så mycket med yahoo gratis tjänst 0 Quote
Joel Posted May 27, 2004 Author Posted May 27, 2004 men jag ska sen försöka med ftp server istället 0 Quote
Joel Posted August 18, 2004 Author Posted August 18, 2004 nu har jag uppdatera min sida lite på design och lite smått och gått vad tycker ni om dålig/bra/halvbra/usel 0 Quote
Joel Posted August 18, 2004 Author Posted August 18, 2004 gå in på http://www.castlework-studio.tk 0 Quote
Wilhelm Posted August 18, 2004 Posted August 18, 2004 Om du undersöker .tk lite, så finns det inställningar för att ta bort pop-upp rutan. En enkel och stilren sida... det gillar jag. Inte mycket till innehåll dock. men det kommer väl sen. Ha det bra och ta det lugnt! 0 Quote
Joel Posted August 18, 2004 Author Posted August 18, 2004 tack, mer information kommer att komma 0 Quote
sluten_cell_nr13 Posted August 27, 2004 Posted August 27, 2004 Menysystemet är lite konstigt. Varför ligger team, bilder och links under nyheter? Och varför blandar du engelska och svenska. Kalla det länkar (team kan väl passera). Sidan ser lite konstig ut när man har bra upplösning på skärmen. Väldigt mycket oanvänd yta i mitten. Dra ihop allting i mitten eller i vänsterkanten. Bilden vid menyvalen är lite väl hårt komprimerad. Den snygga effekten med nyanserna faller bort. Över huvud taget är det för mycket oanvänt utrymme. Använd det effektivare (varför måste den gråa balken med menyvalen vara så hög t.ex.?) Men annars är du helt klart på rätt väg. Stilrent ska det vara. Personligen tycker jag att ljusare färger ger ett proffesionellare uttryck, men det kan ju gå med mörka också. Det är den snyggaste personliga sidan som någon här har presenterat (av de tre jag har sett i alla fall =) ). Bara att fortsätta tråckla! 0 Quote
Joel Posted August 27, 2004 Author Posted August 27, 2004 tack för din kritik, jag ska ordna lite mer, och filmer ska nog komma ut på sidan. och ska försöka fixa det du anmärkte på. 0 Quote
Arnifax Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 Jag tog mig friheten att kolla din källkod lite :) Software License Restriction" "This web site was made with a Trial Version of Effective Site Studio. It may not be used for commercial purposes or stored with public access." Tänkte bara att det kan vara elakt att andvända programet du har andvänt på fel sätt... Bara en tanke. Annars en hellt ok sida 0 Quote
Dawey Posted August 31, 2004 Posted August 31, 2004 "Välkommen till castlework-studio nya hemsida som ni kan se så har designen gjorts hoppligen om till det bättre" Jag tror inte att designen som är problemet . . . Påpekandet är vänligt menat, så ta inte illa upp. 0 Quote
Mr.Man Posted September 1, 2004 Posted September 1, 2004 Snygg design i all ära. Men innehållet är det viktigaste om man vill att folk ska återvända. 0 Quote
Joel Posted September 1, 2004 Author Posted September 1, 2004 jag håller på med innehållet än, ska senare sätta upp filmer det var igentliga anledningen att sidan gjorde. Vänta så kommer några filmer snart + info 0 Quote
Dawey Posted September 2, 2004 Posted September 2, 2004 [citat=Joel]jag håller på med innehållet än, ska senare sätta upp filmer det var igentliga anledningen att sidan gjorde. Vänta så kommer några filmer snart + info[/citat] Okej, det verkar spännande! Håll oss updaterade! Lycka till! 0 Quote
Joel Posted February 28, 2005 Author Posted February 28, 2005 http://www.castleworkstudio.inc.se/ har nu gjort design uppdateringar, men filmerna får ni vänta tills nästa vecka, anledningen är att jag har filmerna på min dator som ligger på intenatet 0 Quote
Recommended Posts