palle Posted May 26, 2004 Share Posted May 26, 2004 hallå, ja har en canon xm-2 å en panasonic nvgs3 å ja e väldigt intresserad av att fixa nåt hemmabygge så ja kan filma undervatten. alternativet till xm2 e ett dykhus för 4000 vilket e mycket pengar. så om nån har nån idé om ett bygge till en liten kamera eller ett billigare alt till dykhus... så e ja väldigt tacksam! behöver bara filma på max 2m djup! vore schysst om nån vet nåt! MVH 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted May 26, 2004 Share Posted May 26, 2004 Vet egentligen inte, men att ta en låda (vattentät) och skära ett hål och sätta en glasskiva med isolering runt och så är väl en enkel och fungerande konstruktion? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
collo Posted May 26, 2004 Share Posted May 26, 2004 jag själv skulle inte vilja sätta in min kamera i nått som ja inte vet fungerar till 100%.. så ja skulle köpa ett.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Metec Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 Tja, Tänkte prova att filma när vi går på botten i havet, he he. Med hjälp av en sten så kan man ju mata på under vattnet. Har en Pana NV GS 200 och undrar om du har fångat nåt dykhus till denna eller liknande? Janne [citat=palle]hallå, ja har en canon xm-2 å en panasonic nvgs3 å ja e väldigt intresserad av att fixa nåt hemmabygge så ja kan filma undervatten. alternativet till xm2 e ett dykhus för 4000 vilket e mycket pengar. så om nån har nån idé om ett bygge till en liten kamera eller ett billigare alt till dykhus... så e ja väldigt tacksam! behöver bara filma på max 2m djup! vore schysst om nån vet nåt! MVH[/citat] 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 Jag hade inte heller gjort något sånt själv. Svårt att verkligen säga hur slutresultatet blir eftersom vattentrycket ökar såppas mycket för varje meter man stiger ner. STOR risk att man får se sig om efter en ny kamera efteråt, alltså ;-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 äh, klart man kan göra ett hemmabygge. Bara man är ordentlig. Och så testar man flera gånger och på olika djup innan man stoppar i en kamera. Borde inte vara några problem att göra ett vattentätt dykhus själv. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 Problem: Jo förmodligen. Omöjligt: Absolut inte. Som jag ser det är det väl mest en övervägningsfråga om man är villig att riskera kameran på kuppen. Är man det (& dessutom säker på det), så är ett litet akvarium på nån liter vad jag själv klurat på om det skulle funka! Det svåra är inte att göra det vattentätt....det svåra är att göra det vattentätt & öppningsbart så man kan få ur & i kameran. Plus att det är ju viss fördel om man kan styra den någolunda via link-uttaget :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinto Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 hej! himmla detta har ja funderat mycket på, ja är skit sugen på ett dykarhus. ja hittade undervattenspåsar för £ 269.95 till xm2. det är ju lite dyrt tyver men de är ju billigare en dykarhus. http://www.ewa-marine.de/english/index.htm vad ska du filma och vart ska du film? för om du ska vara i en rutten insjö så moste du ju fixa belysning okså, ja har hittat ett perfekt ställe. de är en grusgrop som har källvatten och i där är det skit klart vatten, och massor av fisk:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts