Skrytsson Postad 16 juni 2007 Postad 16 juni 2007 Det ska ju vara möjligt att importera AE-projekt (.aep) i Premiere Pro v2 genom alternativet File > Browse… När jag försöker mig på detta så kommer det i Premiere upp ett felmeddelande “Adobe Dynamic Link requires the Adobe Production Studio.” Vad är Adobe Production Studio? En plug-in eller..? Gratis? Nämnvärt är att jag inte har piratkopia av något av programmen utan bägge är "riktiga". Tacksam för svar. 0 Citera
Max_H Postad 16 juni 2007 Postad 16 juni 2007 Det menas precis vad som står: Du måste ha hela "Production Studio" vilket innebär att alla programmen köpts i en "Suite" som installeras med ett serienummer. Annars funkar det inte. /Max 0 Citera
ThirddOracle Postad 17 juni 2007 Postad 17 juni 2007 Adobe Productions Studio är ett paket som innehåller After Effects, Premiere Pro, Photoshop, Encore och Audition. Köper man det paketet så ingår Adobe Dynamic Link som gör det möjligt att importera och exportera väldigt smidigt mellan alla program för att få en så hög effektivitet som möjligt. Då kan du t ex. göra ett projekt i Premiere Pro och sedan kan du importera det till After Effects via Dynamic Link. När du sedan ändrar något i After Effects på projektet så ändras det automatiskt i Premiere Pro och kan fortsätta och redigera där igen. Eftersom du inte har Dynamic Link så får du helt enkelt spara projektet/filen på hårddisken och sedan öppna dem därifrån. 0 Citera
Rogge Postad 17 juni 2007 Postad 17 juni 2007 Då kan du t ex. göra ett projekt i Premiere Pro och sedan kan du importera det till After Effects via Dynamic Link. När du sedan ändrar något i After Effects på projektet så ändras det automatiskt i Premiere Pro och kan fortsätta och redigera där igen. Nej, Dynamic Link går bara från AE till PPro och från AE till Encore. Du kan alltså inte ta in ett PPro Project till AE via Dymaic Link. :) Du kan iofs importera PPro Projects in i AE, men den/dom ändringar du gör ändrar ingenting i det PPro Project du importerade in. Ändringarna ser du bara i AE. :) 0 Citera
ThirddOracle Postad 17 juni 2007 Postad 17 juni 2007 Nej, Dynamic Link går bara från AE till PPro och från AE till Encore. Du kan alltså inte ta in ett PPro Project till AE via Dymaic Link. :) Du kan iofs importera PPro Projects in i AE, men den/dom ändringar du gör ändrar ingenting i det PPro Project du importerade in. Ändringarna ser du bara i AE. :) Jodå, jag kollade på total trainings dvd-tutorials om productions studio där de visade alla features. 0 Citera
Rogge Postad 17 juni 2007 Postad 17 juni 2007 Jodå, jag kollade på total trainings dvd-tutorials om productions studio där de visade alla features. O.k, men har du provat? Gör du det så kommer du att märka att Dynamic Link är one way only, dvs fungerar bara från AE till antingen PPro eller Encore och inte tvärtom eller båda. :) 0 Citera
jernby film Postad 18 juni 2007 Postad 18 juni 2007 Nu sticker jag upp mot Adobe. Adobe Production Studio kan vara bra och ekonomiskt att köpa. Underlättar säkert om man enkelt kan växla mellan t.ex AE och Ppro. Men frågan är om du behöver alla program i Studio. Ett sätt att underlätta för Adobe bara, licensregistrering. Jag uppdaterar hela tiden program jag använder mest, AE och Ppro. Dom andra programmen typ photoshop, illustrator, encoredvd mm, har man sen tidigare och är inte mycket bättre i nyare versioner. Förbannat jobbigt det där och komplicerat, när man ska skapa något. När ett program ställer till problem, som man ändå köpt. /nils 0 Citera
H.S Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 ja men det lilla faktum att det kostar 22.475 kr plus att det är faktiskt adobe flash,photoshop,after effects,premiere pro,encoder,audio(ellernåtsånt)o dynamic link som ingår allt i production studio är i nya cs3. 0 Citera
ThirddOracle Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 Här ser du hur mycket det kostar http://www.adobe.com/products/creativesuite/production/ 0 Citera
jernby film Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 Uppdatering av after effects tilll procs 2600 kr, likadant med premiere cs. Det är så jag jobbar iallafall, från inköp för ca 3 år sen med en box alla program för var för sej. Att betala så mycket för studio nu, som ska vara snabbjobbat, genom att växla till olika adobe-produkter, tror jag inte alls på. Ställer bara till massa problem som kanske dotornörden gillar. Men inte den som ska koncentrera på att redigera film mm. Hur blir det om ett par år, när after effects kommer med en höjdarprodukt. Vad ska ni köpa för nåt då? Amerikanska företag ska hela tiden har nya intäkter, det har dom räknat ut. /nils 0 Citera
Max_H Postad 20 juni 2007 Postad 20 juni 2007 Adobe-mode ON Det går ju att vända och vrida på det hur länge som helst, men Adobe har i alla fall kvar möjligheten att uppgradera sina enskilda produkter för den som vill och har dom (Encore CS3 undantaget som uppgraderas till PPro CS3). Och för ny-köparen kostar ju Production Premium Suiten mindre än exempelvis bara After Effects CS3 Pro och Photoshop CS3 Extended tillsammans (och då får man ju alla de andra programmen "på köpet"). Det är ju också upp till var och en om man vill använda dom extra funktioner som finns i suiten - i övrigt är det ja bara en "installationsskillnad" så tillvida att den installerar alla program med ett serienummer. Adobe-mode OFF Sen är det ju upp till var och en att diskutera om det är värt att uppgradera eller om man verkligen har behov av alla programmen. Jag själv använder inte alla program vid produktion, men bra nära. I de flesta projekt blir det On Location (gamla DV Rack), PPro, AE, Photoshop, Audition/Soundbooth och en skvätt Encore (ljud-redigering är inte min starka sida...). Plus en j***a massa tredjeparts pluggar. Men som sagt - alla är olika och gör olika saker. Sen kan jag själv tycka att man kanske kunde uppgradera bara delar av en Suite. Ex. Prod Studio > AE Pro CS3, men det skulle bli totalt KAOS i hanteringen av produkter eftersom olika lagkrav och redovisningsregler gör att vi i det fallet måste ha separata artikelnummer (och därmed programboxar) för VARJE enskild produkt. Lägg därtill att den finns på 5 olika språk, både för PC/Mac osv. Det finns ingen distributör i världen som skulle vilja ha 100 olika versioner av After Effects på lager vilket i sin tur skulle göra att lev tiderna skulle bli ännu längre... /Max 0 Citera
H.S Postad 3 november 2007 Postad 3 november 2007 Nej, Dynamic Link går bara från AE till PPro och från AE till Encore. Du kan alltså inte ta in ett PPro Project till AE via Dymaic Link. :) Du kan iofs importera PPro Projects in i AE, men den/dom ändringar du gör ändrar ingenting i det PPro Project du importerade in. Ändringarna ser du bara i AE. :) joho det går visst.kolla på reklamen på production suite.så får du se. (jag satte väldigt många punkter men det behöver ni inte kommentera om ni svarar o förlåt om jag skriver i en gammal tråd men ändå) 0 Citera
Rogge Postad 3 november 2007 Postad 3 november 2007 joho det går visst.kolla på reklamen på production suite.så får du se. Se mitt svar i en annan tråd till dig ang just detta. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.