krukvaext Postad 8 juni 2007 Postad 8 juni 2007 28 procent. En experimentell kortfilm om en knarkare och känslan av att vara fast... öh, typ. Väldigt tafatt sammanfattad, filmade alltför lite och spelade in alldeles för lite ljud, därav alla avbrott. The Ring-inspirerad, någorlunda. Vinnare av PEFF 2007 (Piteås Elev Film Festival) i kategorin Gymnasie, Öppen Klass. http://www.youtube.com/watch?v=LJwKTyev_1E http://img106.imageshack.us/img106/1529/remsaym6.jpg Format: Flash, Youtube Längd: 4 min, 4 sek Storlek: 10,4 mb Utrustning: Panasonic DVX100 (tror jag), Final Cut Express 0 Citera
Jonnybravo Postad 12 juni 2007 Postad 12 juni 2007 Intressant film, den hade sina "downsides" men jag gillar den, förstår hur den kunde vinna i den tävlingen. Volymen på filmen hade du kunnat höjt, hade nästan mina högtalare på max och det var knappt att jag hörde... Och texten på slutet kan du hålla kvar lite längre, hann inte att se exakt vad det stod. Och lite tydligare text gärna med (det kan bero på youtube, vad vet jag). Men jag älskar verkligen den snabba klippningen och hans tankegång, jätte bra jobbat!:) 0 Citera
Tomtebo Postad 14 juni 2007 Postad 14 juni 2007 bra gjort! Som sagt, ljudet bör definitivt höjas, texten i slutet synes knappt, men som sagt youtube's fel vem vet? Klippningen var bra, bra experiment och jag gillar budskapet i slutet. Perfekt titel på filmen. 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 15 juni 2007 Postad 15 juni 2007 Jag vill stämma in i kören med... Bra jobbat, jag gillade klippningen. De andra har tagit upp att ljudet var lågt och i bland var pianot lika högt så det blev stvårt att höra ibland. Men helt klart sjysst. Jag gjorde inte en sådan film när jag gick i gymnasiet. Jobba på!!! 0 Citera
krukvaext Postad 15 juni 2007 Författare Postad 15 juni 2007 Ljudet i videon var anpassat efter själva visningsdagen eftersom den då skulle visas med de andra filmer som deltog, så valde man att ha alla i ungefär samma nivå så att man skulle slippa krångla med volymen inför varje film, och jag glömde att korrigera ljudet efter det. Fast jo, pianot var enormt hög märkte jag som nu i efterhand, satan :O Kan förstå gällande texten men det är mestadels (tycker jag) pga Youtube's komprimering, kan knappt själv se vad som står... man hinner då uppfatta texten klart och gott när den är sedd normalt, någorlunda, såvida man inte är väldigt långsam. Tack dock! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.