cladam Postad 7 juni 2007 Postad 7 juni 2007 Tjo! Tänkte kolla om någon här vet var man kan hitta scheman/bilder på munrörelser för alla bokstäver på både engelska och svenska till tex leranimationer. -Cladam 0 Citera
swempa Postad 7 juni 2007 Postad 7 juni 2007 Du kan göra ett själv, det gjorde jag till mina munnar stod vid spegeln och tog kort a,b,c,d osv Sedan började jag göra en mun efter en i lera med bilden uppe, så ja kunde göra det så likt som möjligt.... 0 Citera
cladam Postad 8 juni 2007 Författare Postad 8 juni 2007 Tack för snabbt svar, hade faktiskt tänkt göra precis så som du föreslog men så sa en av mina vänner att han hade sett ett sånt där schema i nåt 3D-renderings program och det sparar ju en hel del tid och blir säkert bättre om man hittar ett redan färdigt schema. Nån annan som sett till nåt sånt? 0 Citera
gorse Postad 8 juni 2007 Postad 8 juni 2007 Alla scheman jag sett hittills är på engelska. Sen är frågan om man kan göra schema efter vokalerna? Skall det inte vara efter ljuden? 0 Citera
mawi Postad 8 juni 2007 Postad 8 juni 2007 Denna bok är otroligt bra och värd varenda krona om du är intresserad av animering. Personen som skrivit den är en av hjärnorna bakom Disneys 12 animationspriciper. Amazon 0 Citera
kamera10 Postad 11 juni 2007 Postad 11 juni 2007 Egentligen behöver man inte en för varje bokstav utan man kan oftast använda en för flera. M, B och P är tex ganska lika! 0 Citera
cladam Postad 14 juni 2007 Författare Postad 14 juni 2007 Tack för alla svar och tips, det har gett mig lite mer kött på benen. Skulle dock ändå vilja se ett sånt där schema innan man själv gör ett eller hur jag nu kommer gå vidare, man vill ju som sagt se så många alternativ som möjligt. Så finns det nån som har ett maila gärna underjord@hotmail.com så ska jag sluta tjata om det här sen ;) Tack på förhand! mvh Cladam Englund - Kungsör 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.