Mördarbananerna attackera Postad 5 juni 2007 Postad 5 juni 2007 Jag använder pinnacle för att redigera. För ett tag sen köpte jag fxhome för att göra mynningsflammor (muzzleflashes) och lasersvärd. Det funkar men jag kan inte få tillbaka filen med mynningflammorna på tillbaka till pinnacle för det är inte samma sorts fil och man ser den inte. För i pinnacle vill jag redigera den och lägga på ljud. Hur gör jag??????????????????????????????? 0 Citera
ShaGGie Postad 5 juni 2007 Postad 5 juni 2007 Jag vet inte om du har tänkt på det här, men du kan ju inte spara ett project i en ''fxhome fil'' och sen förvänta dig att du ska kunna öppna det i något helt annat program? T.ex. så kan du ju inte spara ett project i AEs filformat (.aep) och sen öppna det i Pinnacle (jag tror inte att Pinnacle har stöd för det i allafal, kan ha fel). Du måste spara det i en filmfil (.avi - .mpeg) och sen lägga över det till ett annat program. 0 Citera
Mördarbananerna attackera Postad 5 juni 2007 Författare Postad 5 juni 2007 Det är nåt stört då för man kan bara spara i en fil ch det är en fxfil 0 Citera
megawatti Postad 5 juni 2007 Postad 5 juni 2007 "Mördarbananen" har en magkänsla av att du inte ens försökt. Läst handboken? Snälla, dina inlägg börjar snart som spam. Längst up, 3 eller 4fjärde från vänster står de rendera, render eller liknande. Längt ner där så ställer du in och kan rendera den till valfri plats på din dator. 0 Citera
Mördarbananerna attackera Postad 6 juni 2007 Författare Postad 6 juni 2007 Tack nu vet ja hur ja ska göra. Först gör jag färdig filmen i pinnacle. Sen gör jag om det till en AVI fil. Sen tar jag inn den på fx lägger till effekter. Sedan gör jag om fxfilen till en avi igen och tar upp mediaplayer. Där kan man bränna. Jag har alltid sett att det står rendera men aldrig fattat vad man gör där 0 Citera
pld Postad 6 juni 2007 Postad 6 juni 2007 Smartast är väl att välja dem klippen som ska fixas och tanka in dem i FXhome och fixa dem och sedan tanka in dem i pinnacle och redigera. /Jesper 0 Citera
jepser Postad 6 juni 2007 Postad 6 juni 2007 jag tror att anledningen till att det inte funkade innan var att från fxhome exporterades filmen som quicktime, och pinnacle klarar inte det formatet... Så du kan ju ta in det i pinnacle igen bara du exporterar det som avi från fxhome produkten.. 0 Citera
Taste FX Postad 7 juni 2007 Postad 7 juni 2007 Så är det nog. Fx lab har qiucktime som markerat förstaval och Pinnacle klarar bara avi. och mpeg. till skillnad från andra riktiga program som klarar det mesta formaten. 0 Citera
Mördarbananerna attackera Postad 7 juni 2007 Författare Postad 7 juni 2007 Så du kan ju ta in det i pinnacle igen bara du exporterar det som avi från fxhome produkten.. De är det som inte funkar. Pinnacle stöder inte Avi. Varje gång jag har testat ¨å står det: ''Pinnacle stöder inte filformatet AVI'' och jätte många andra 0 Citera
Taste FX Postad 7 juni 2007 Postad 7 juni 2007 Pinnacle stöder bara avi, mpeg, mp2. Thats it!..no more 0 Citera
H.S Postad 8 juni 2007 Postad 8 juni 2007 kan man göra samma sak med sony vegas o premiere elements att man klipper i dom programmen o sen lägger in filmen i vision lab studio o lägger på effekter.Kan man lägga in filmen i vegas eller premiere igen med effekterna? 0 Citera
Taste FX Postad 8 juni 2007 Postad 8 juni 2007 Japp! Om du renderat ut filmen med effekterna ska det funka. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.