Gäst bollyn Postad 2 juni 2007 Postad 2 juni 2007 Jag hade tänkt att göra en dolly zoomning och undrar på vilket sett jag ska göra det ska jag åka in mot motivet och samtidigt zooma ut eller ska jag göra tvärt om altså åka ut på en dolly samtidigt som jag zooma in, blir det någon skillnad? 0 Citera
Eibon Postad 2 juni 2007 Postad 2 juni 2007 åka ut och zooma in ger sjuk känsla. cliché-grej men funkar ibland 0 Citera
jmalmsten Postad 3 juni 2007 Postad 3 juni 2007 det beror ju på hur du vill att bakgrunden ska uppföra sig... om du åker in och zoomar ut så ser du ju mer av bakgrunden... och på samma sätt så får man en mer kompakt bild där bakgrunden inte syns lika mycket om man kör tvärt om... Men enklaste sättet är ju som sagt att prova... vilken känsla är du ute efter? 0 Citera
Taste FX Postad 5 juni 2007 Postad 5 juni 2007 Det känns typ som om bakrunden blir mindre men inte motivet. Har testat det och som sagt så blir det lite konstigt men men. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.