Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

ska spela in en parodi på amerikansk actionfilm, jag ska spela in en scen när en snubbe kör ut på en longboard ur el, en stor del av bilden ska vara fylld av eld

tack på förhand

/spectrus production

Postad

kör fort som fan genom eld och ha vatten i närheten :)

kanske dumt att rekommendera nån att göra, men jag skulle nog hälla bensin sen köra som fan genom...med blöta kläder och en barnbassäng eller nåt i närheten hehe

Postad
kör fort som fan genom eld och ha vatten i närheten :)

kanske dumt att rekommendera nån att göra, men jag skulle nog hälla bensin sen köra som fan genom...med blöta kläder och en barnbassäng eller nåt i närheten hehe

Samma här, lär ju kännas ascoolt.

Postad
man kan ju alltid testa!

men jag ska spela in det på en gata som liggerganska centralt här i umeå, det kan bli lite problem

vart i umeå?

Postad

Finns lite att tänka på när man skall igenom eld, förutom det uppenbara;

- Skydda ögonen

- Andas inte in när du befinner dig i elden, även ett litet andetag kan göra att du får brännskador i lungorna.

Glöm inte heller att om du kör genom en bensinpöl så skvätter det. Ha en pulversläckare (ej vatten!!!) och släck med. Kolsyra går också bra, men det blir väldigt kallt för den som får det på sig, om det finns risk för köldskador vet jag inte men pulver bör vara att föredra.

Postad

Är det värt den risken...? Inte jättesvårt att göra i ngt compositingprogram.

- Filma skejtaren som han ska åka (på rätt plats alltså).

- Filma eld, gärna en STOR eld, mot svart bakgrund (nattetid).

- Lägg in klippet och elden i ex After Effects, Combustionen eller liknande. Starta och kompa lite med olika blandningslägen (screen matte, luma key, m. fl.) och masker och kanske lite dubbleringar av lager.

Bättre än att elda upp ngn - men visst, hittar man ngn som vill åka genom eld så. Nothing beats the real thing...

/Max

Postad

ja grejjen är ju att det måste nog vara ganska höga och "tjocka" lågor för att det ska se någorlunda bra ut, lite drygt om man offrar sig och åker genom eld men med ett dåligt resultat.

Postad

Det går ju, om man kan elda på inspelningsplats, att fejka det hela med klassiska varianter som kort skärpedjup osv. Förstärkt med lite extra eld i compositing så blir det ännu bättre än bara compositing...

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...