Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena!! Jag är ny här. Så jag tänkte ta och visa vad jag håller på med:)

Detta är min första composit någonsin:) Har gort allt här. 3D, matte painting och composit. Dock är det inte jag som har filmat tjejen som dansar.

Detta gorde jag för en tävling som va på ett annat forum. Man skulle återskapa Orakel scenen från filmen "300".

Ganska nöjd med mitt arbete med tanke på att det är det första som jag har gort. Har faktiskt inte hållit på med 3D något speciellt heller.

Finns lite saker i detta klipp som jag skulle vilja ha arbetat lite mer på. Men tiden tog tyvärr slut, så.

High quality screen:

http://img184.imageshack.us/img184/5061/308screenshot0222ke5.th.jpg

Ladda ner filmen (Yousendit.com):

http://download.yousendit.com/46C3EF8563066A06

Skulle vara kul med lite feedback på detta:)

Ha det bäst!!

/Martin

Postad

Roken e for statisk.

Kvinnan ser ut att vara timeremapped men roken har samma speed hela tiden...

Alltsa det ser ju inte daligt ut, men det som gor orginalet att se speciellt ut e skillnaderna i hastighet (vilket du delvis skippat).

Postad

Har ju, pinsamt nog, inte hunnit se 300 ännu (får skylla på två jobb, barn osv) så jag har inget att jämföra med. Om det nu är ditt första compositing-försök så är det riktigt, riktigt bra - nästan så man inte tror på att det ÄR det första försöket ;).

Håller med om att röken är lite statisk i sin form, men jag antar att den är ngn form av fractal noise i Fusion? Den kan möjligen gå lite fort också - men det är ju en subjektiv bedömning. Timeremappingen är lite skum här och var också. Plus att kvinnans ben blir konstiga här och var (ska det vara ngn form av refraction-effekt?).

Återigen, för att vara ett första försök, så tycker jag att det är riktigt bra (bortsett från att jag inte vet hur originalet ska se ut).

/Max

Postad

Tjena! Tack för svaren killar!!:)

Jo röken e jag inte alls så nöjd med. Jag har använt partikel systemet i Fusion. Och hoppsan vad det är svårt att tygla;)

Jag tänkte använda gridwarp verktyget för att få röken att röra på sig lite. Men tiden tog som sagt slut.

Ang hennes ben. Hon är filmad mot greenscreen från början. Men dom gorde en dålig key och la till en svart BG (för att försvåra för oss antagligen). Så det finns en massa skavanker. Så man va tvungen att göra lite roto på vissa partier för att få det att se bra ut. Men det hann jag inte. Hade fullt upp med allt annat.. Allt tog ju typ 10ggr längre tid än det borde. Som sagt min första composit:)

Max_H: Hehe jo det är mitt första försök. Har bara suttit och typ experimenterat med alla verktyg tidigare:) Så jag har ju faktiskt iof smyg övat;)

För den som inte har sett 300 än så drar jag med en screen från scenen som vi fick som referens bild.

Tack!!

/Martin

300_power_art3.jpg

Postad

Som sagt va mycket bra:) Jag tror att röken reagerar lite med hennes rörelser i den ''riktiga'' scenen, hade varit coolt om den gjorde det i din med.

Vilket forum va det som höll i tävlingen? Skulle va kul att se andras bidrag också.

Postad
Som sagt va mycket bra:) Jag tror att röken reagerar lite med hennes rörelser i den ''riktiga'' scenen, hade varit coolt om den gjorde det i din med.

Vilket forum va det som höll i tävlingen? Skulle va kul att se andras bidrag också.

Tackar!!:D Som sagt så hade jag tänkt animera röken med gridwarp verktyget i fusion. Men jag han inte göra det. Blev otroligt tight med tid i slutet. Vi hade 4 veckor på oss. Men det är lite lite med tid för en nybörjare som mig;)

http://www.vfxtalk.com/forum/vfx308-dancing-oracle-submit-here-t10073.html

Här är en direkt länk till tråden där alla bidrag finns

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...