Gå till innehåll

Boll Banan (1 min)

Recommended Posts

Gäst bollyn
Postad

En kille råkar nudda till en boll. Bollen rullar igenom många rum och till slut så hamnar bollen i en kruka.

Hade inget att göra på helgen så jag testade om man kunde göra som en sådan här film. Jag kan inte rekomendera detta det tog väldigt lång tid om man blev arg när bollen som

man rullade inte rullade rätt.

Se filmen här http://www.megaupload.com/se/?d=29XGO3M3;)

http://img530.imageshack.us/img530/3411/eksplogvp8.th.pnghttp://img245.imageshack.us/img245/3277/eksplofsz6.th.pnghttp://img516.imageshack.us/img516/4272/eksplonj8.th.png

Längd:1min 1sek

Storlek:222 MB

Format: Vet ej

Redigerings Program:Adobe Premiere Elements 3.0

Gäst bollyn
Postad
hur gör man för att se den?

Jag fattar ingen där..

Uppe till höger skriver du in 3 bokstäver, å sen trycker på download.. du kan få vänta 40 sec och sedan trycker du där det står Klicka för att ladda ner.

Gäst bollyn
Postad
Lägg den på en strömade sida om du vill att någon ska se den. Eller komprimera.

Har försökt att ladda upp den i två månader på både youtube och google video men det har inte fungerat så jag fick ta en annan sida.

Postad
Uppe till höger skriver du in 3 bokstäver, å sen trycker på download.. du kan få vänta 40 sec och sedan trycker du där det står Klicka för att ladda ner.

Vilka bokstäver?

Postad

Den var väll ganska välgjord, bra klippt un zu wite. Men realismen i att en boll skulle flyga så mkt och så länge etc. Är ganska minimal måste jag säga. All vetenskap pekar emot det. Vi snackar siffror som exempel 99 mot 1.

Jag håller med dem andra att lägg upp den på en stream-sida istället så blir det inte lika bökigt och tar inte lika lång tid att vänta.

Du hade lyckats bra med dem olika vinklarna så det är ett plus. Ganska snyggt foto. Men i längden blev den ganska tråkig tycker ja, så den får endast 2 av 5

Postad
jag förstår fortfarande inte, vad ska man skriva i textfönstret innan man trycker på download?

Det finns tre bokstäver precis brevid som man ska skriva in. Tror det är ett slags fylletest, vad nu det är bra för. När du skrivit in dem tre och tryckt på download kopplas du vidar till en annan hemsida där dem börjar räkna ner från 45 eller något sånt. När det är klart så kommer det ett pop-up fönster som frågar om du vill ladda ner, tryck bara ja då

för att ladda upp den på youtube måste du komprimera om den så det är mindre än 100 mb. tex mpeg2 (den blir nog ca 30-40mb i det formatet)

Ja och om du vill ha ladda upp på google video med filer som är på över 100mb så måste du ladda ner deras google uploader

Postad
Det finns tre bokstäver precis brevid som man ska skriva in. Tror det är ett slags fylletest, vad nu det är bra för. När du skrivit in dem tre och tryckt på download kopplas du vidar till en annan hemsida där dem börjar räkna ner från 45 eller något sånt. När det är klart så kommer det ett pop-up fönster som frågar om du vill ladda ner, tryck bara ja då

Ja och om du vill ha ladda upp på google video med filer som är på över 100mb så måste du ladda ner deras google uploader

måste inte, rekomederat (för videogoogle) laddede up 154 mb stor fil utan de där programet. Det är endast för att de kan bli ostabil som de rekomenderar det.

Postad

Det är för att förhindra att botar laddar ner saker.

Postad

har sett filmen nu, vet inte vad jag ska säga. Jag tyckte det blev konstigt med att byta klipp hela tiden, då tipsar jag dig med att iställer följa kameran runt, det hade blivit mycket fräckare, dock svårare, men iallafall, en god början;) Vad säger ni andra med att följa med kameran så att det bara finns ett klipp, vad tror ni om det?

Gäst bollyn
Postad
har sett filmen nu, vet inte vad jag ska säga. Jag tyckte det blev konstigt med att byta klipp hela tiden, då tipsar jag dig med att iställer följa kameran runt, det hade blivit mycket fräckare, dock svårare, men iallafall, en god början;) Vad säger ni andra med att följa med kameran så att det bara finns ett klipp, vad tror ni om det?

Jag kan ju inte följa bollen med kameran efter som att en boll inte kan rulla så där långt.

Postad

Det är klar att det ska klippas... men för mig kändes det lite konstigt här och där, när bollen i ena rutan rullade åt ett hål och sedan kom i från ett annat. Det passade inte ihop över allt. Hastigheten på bollen varierade... den kunde rulla ut ur bild snabbt men komma in i bild långsamt. Bollen måste få upp farten någon stans.. kanske lägga "trappsekvenser" där så att hastigeten naturligt kan åka. Bollen kan kanske börja stutsa ner för trappan och upp på ett skrivbord för att sedan rulla ner i oika nivåer.. då har du en naturlig "gaspedal".

Vad tror du (ni) om det?

Hoppas att du forsätter och får till något bra... ett bra tema att testa olika vinklar och "specialeffekter" på. Kanske ska utöka med åkningar och focus förflyttningiar... kör på bara!!!

Gäst bollyn
Postad
Det är klar att det ska klippas... men för mig kändes det lite konstigt här och där, när bollen i ena rutan rullade åt ett hål och sedan kom i från ett annat. Det passade inte ihop över allt. Hastigheten på bollen varierade... den kunde rulla ut ur bild snabbt men komma in i bild långsamt. Bollen måste få upp farten någon stans.. kanske lägga "trappsekvenser" där så att hastigeten naturligt kan åka. Bollen kan kanske börja stutsa ner för trappan och upp på ett skrivbord för att sedan rulla ner i oika nivåer.. då har du en naturlig "gaspedal".

Vad tror du (ni) om det?

Hoppas att du forsätter och får till något bra... ett bra tema att testa olika vinklar och "specialeffekter" på. Kanske ska utöka med åkningar och focus förflyttningiar... kör på bara!!!

Tack det ska jag tänka på. :D

Postad
Jag kan ju inte följa bollen med kameran efter som att en boll inte kan rulla så där långt.

Det är ju som sagt inte lika enkelt men det blir mycket snyggare om kameran följer bollen istället för att byta klipp hela tiden, det får de mer att hänga ihop än om du tar nytt klipp hela tiden, det finns många sätt göra det på, eftersom du har elements 3.0 kan du ta en bild på bollen famför greenscreen och sen filma där bollen ska rulla utan boll, sen använder du transperan och bild i bild i elements samt animera bollen. Och så kan du göra massa mer saker för att få det coolare, exempel göra bollen i 3d program, eller det med greenscreen och sen rotera bollen i effektmenyn så att det syns att den rullar, mycket coolare;)

• 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...