Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

jag läste i tidningen Digitalfoto att det var möjligt att skapa animations effekt med hjälp av enbart videomaterial och mjukvara alltså utan ett animerings program. utan använda sig av Photoshop som kan ha liknande effekt.

eller använda sig av nle_program!

Jag har intervjuer som det hade vart coolt att få det att se ut som animerat?

så min fråga e vilka program behöver jag! och hur går man tillväga i så fall vore grymt!

mvh.......

Postad

exportera från tex premire som gif animation, inportera i Photoshop på något sätt, då får du upp alla bilder en för en i en lång lista, sen är de bara å sitta å rita :)

• 4 veckor senare...
Postad

hade tänkt använda effekt stansa ut men har testat att föra över till Photoshop men det blir endast en ram bild. effekter går ej att lägga tilll.

testade även med Adobe imageready 7.0 fick då upp flera rutor att jobba med men när jag la till effekter. blev ingen effekt!!

nån som har andra tips?

Postad

Exportera videon som en stillbildssekvens, lägg på effekten på alla bilder (medelst batchning), och importera som en sekvens i redigeringsprogrammet. Inga problem.

/Jakob

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...