Gå till innehåll

Fejkad dimma


Rabieshund

Recommended Posts

Är det någon som har erfarenhet av fejkad dimma? Recept uppskattas! Jag läste någonstans att man kan göra ofarliga och miljövänliga rökbomber ganska lätt, men om ni har nåt att dela med er av så shoot!

 

Jag och en kompis hade kanske tänkt spela in en oseriös black metal-musikvideo i skogen till ett av våra band i framtiden. Då är ju självklart dimma ett måste!

Några tips eller idéer? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

ett litet och tråkigt tips bara när det gäller att använda rök utomhus, Ring till brandkåren innan och medela att ni ska använda rök annars är risken ganska stor att nån ser röken på lång håll och ringer brandkåren. Då står ni för utryckningen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mjo, det är klart. Man vill ju inte att det ska flockas brandbilar i skogen.

 

bollyn: Jo, men då måste man hyra en. Jag vet att det finns gratisalternativ som kanske till och med funkar bättre. Som lägger sig som ett dis istället för att bara försvinna efter en stund. Kräver inte rökmaskiner el också? Eller? Inte så insatt.. :/

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom voodoofilms sökfunktion är så jäkla kass och inte ger några resultat på endast tre bokstäver, förlåter jag dig den här gången för att du inte sökte innan du postade nytt ämne.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...