Jagarn Posted May 9, 2004 Share Posted May 9, 2004 Hejsan allihopa, jag är ny på detta forumet som verkar helgrymmt. Jag har en fråga som jag hoppas att ni kan svara på. Jag undrar om det finns något bra program för att konvertera olika ljudformat till ett annat. Till exempel Mp3 till wav eller mpeg audio till Mp3. Tack på förhand 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christopher Posted May 9, 2004 Share Posted May 9, 2004 winlame är ett gratisprogram som kan omvandla wav till mp3 sen tror jag det finns en inbyggd plugin till winamp som kan omvandla mp3 till wav, har aldrig förstått på den dock.. Sen kan du exportera ljudspåret på dv-kameran ifrån premiere så att det blir en separat wavfil mpeg audio har jag ingen aning om dock 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted May 9, 2004 Share Posted May 9, 2004 det enda program jag kommer att tänka på är det urgamla mp3-station. Där kan man konvertera till och från wav och mp3, men mitt tips till dig är att söka på internet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
collo Posted May 9, 2004 Share Posted May 9, 2004 acoustica mp3 mixer är programmet du ska ha pajk! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jagarn Posted May 9, 2004 Author Share Posted May 9, 2004 Tackar Christopher, jag har fixat winlame och det funkade finfint :) med både mpeg audio, wav och mp3. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbger Posted May 9, 2004 Share Posted May 9, 2004 Går det att överföra från MP3 till WAV också med Winlame? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
street Posted May 9, 2004 Share Posted May 9, 2004 jag brukar använda ett program som heter cdex som är helt ok 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts