The Swede Posted May 8, 2004 Share Posted May 8, 2004 Jag har redigerat en film (40min) i Premiere 6.5. När jag sedan ska exportera den, valde jag att använda Adobe Mpeg export, som finns med i Premiere - den ställer själv in standardinställningar, bildformat (PAL) och DVD upplösning. Exporteringen går bra. Det blir två filer, en filmfil och en ljudfil (wav). När jag sedan ska bränna detta uppstår dock problem. Brännarprogrammet, även det från Adobe, visar ett fel. Bitraten är för hög. Är detta möjligt? Inställningen är på medium bitrate (6000 tror jag). Ska inte DVD klara 9000? Någon som vet vad det är för fel? Bränner på DVD+R, då det är en äldre brännare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted May 10, 2004 Share Posted May 10, 2004 Tänk på att 9,8 Mb som max dataflöde är bild+ ljud.. Om du kör PCM-ljud ("wave") så blir max plats för bilden ca 9,8-1,5, dvs 8,3. Se till att du inte går över detta. Dock brukar inte brännarna klaga på detta, utan problem brukar märkas först vid uppspelning. Fungerar filerna att spela med Powerdvd i datorn? (Det är ju en bra första kontroll) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e93mw Posted May 11, 2004 Share Posted May 11, 2004 En enkel men eventuellt dyr lösning är att uppgradera till Premiere 7 Pro som har inbyggd export till DVD. Funkar utmärkt: tryck på en knapp och luta dig tillbaka! :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 [citat=e93mw]En enkel men eventuellt dyr lösning är att uppgradera till Premiere 7 Pro som har inbyggd export till DVD. Funkar utmärkt: tryck på en knapp och luta dig tillbaka! :-)[/citat] Den inbyggda exporteringen till DVD i Premiere Pro 7 går väldigt trögt för mig och det skulle ta flera timmar att göra en skiva. Vet någon om det ska vara så eller om det kan va nått fel?? (Ska sägas att filmen är ca 50 min). Mycket tacksam för svar!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Valde du att göra filen kompatibel med DVD samtidigt? Kom inte ihåg vad det var som behövdes, haft liknande problem med VCD:er när jag glömt bocka i VCD-flaggan, kan kanske vara det? Om Premiere Pro tar så mycket längre tid på sig för samma sak så tycker jag det låter som det är något som fattas i 6.5:an. ....det plus att 6.5:an tillsammans med tidiga Cubase VST måste vara två av dom mest buggiga program jag nånsin försökt arbeta med.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts