anders10 Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Hej igen! Far kanske skall nu for att jag startar en ny trad med samma amne..! Haoppas inte det..!! Har fragat det innan men jag tyckte inte att jag fick tillrackligt med "kott pa benen" for att ge mig pa det! Fragan: Nar man tillslut bestamt sig for vilken mik man skall kopa till sin berattarrost och kommer hem glad i hagen... Hur gor man.. Redigerar i Premiere Elements och det har, vad jag vet inget speciellt "inspelningsprogram"? Fick tipset av nagon att man kan anvanda sig av "inspelaren" som finns med i Windows? Men det kanske finns nagot battre satt? Typ nagot specialprogram eller? Nagon som vet? Vanligen Anders 0 Citera
Team_fagott Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Spela in på dv-band i kameran och logga in bandet 0 Citera
MrPetter Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Team Fagott's lösning är rakt på sak, enkel och direkt genomförbar. Du förlorar lite ljudkvalitet, förmodligen, på att preamparna i kameran inte är så bra - men du har sannolikt tillgång till all hårdvara du behöver för att genomföra det. Annars behöver du ett ljudkort med mickpreamp på (om du har en kondensatormick att spela in genom), alternativt köra genom en separat mickpreamp. Spela in kan du göra i de flesta former av musikprogram, helst något som kan visa video samtidigt, även om du såklart kan lyfta in ljudet i ditt redigeringsprogram och finjustera där. ProTools LE, Logic och Cubase SX är tre program som klarar biffen fint. Du kan också spela in ljud direkt i t.ex. Wavelab. //Petter 0 Citera
Rogge Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Nagon som vet? Ja, du kan spela in voice over direkt i Premiere Elements, beroende på vilken version du har förstås.. 0 Citera
anders10 Postad 3 april 2007 Författare Postad 3 april 2007 Hej! Har forsta Elements ( tror jag i alla fall..) Finns ingen mojlighet till direkt voiceover vad jag vet. Gar det att spela in med ex: "Audiograbber"? Eller finns det andra gratisprogram som gar att anvanda? Vanligen Anders 0 Citera
Rabieshund Postad 3 april 2007 Postad 3 april 2007 Audacity är ett gratis inspelningsprogram. Så slipper du tjyva. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.