kalle112 Postad 31 mars 2007 Postad 31 mars 2007 Känner ni till nån film där man skjuter väldigt mycket och använder sig av väldigt mycket vapen? Håller på med ett projekt och måste undersöka olika filmer där man får se när de skjuter och när flammor/patroner kommer ut! Så om ni har bra tips vore det jätte bra! 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 31 mars 2007 Postad 31 mars 2007 Desperado, Once Upon A time in Mexico, SWAT, Saving Pivate Ryan, The Boondock Saints, Bad Boys 2 mm. Finns väl hur många som helst men ett tips är att leta på actionfilmer på discshop.se 0 Citera
kalle112 Postad 31 mars 2007 Författare Postad 31 mars 2007 hmm...men jag tänkte en med MYCKET mynningsflammor! 0 Citera
Andreas C Postad 31 mars 2007 Postad 31 mars 2007 Mynningsflammor syns en del i Equilibrium, eller Cubic som den heter i Sverige har jag för mig. 0 Citera
nisse Postad 31 mars 2007 Postad 31 mars 2007 En film som det skjuts löjligt mycket i är John Woos Hard Boiled (1992) - närmast en orgier av pang pang. 0 Citera
Christian van Caine Postad 31 mars 2007 Postad 31 mars 2007 Vill du ha realistiska flammor eller filmiskt snygga? 0 Citera
Pinkus Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Delta force 2. Skjuts som in i helvete, men tyvärr så är det inte lika mycket sqibar, utan de flesta bara rycker till och faller ner, vilket iofs är mer realistiskt kanske... 0 Citera
policy Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Vad heter filmen där en massa torpeder blev inlåsta i ett hus och den sista av dom som levde fick allt? mean guns eller ngt sånt. Den har en hel del pang pang 0 Citera
jmalmsten Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Skaffa en John Woo box för mycket pangpang:p Hard Boiled är mästerverket i pangpang än så länge;) off topic men ändå inte: http://www.moviebodycounts.com/John_Woo.htm ;) Men samtidigt så har jag upptäckt att regissörer har olika syn på det hela med flammor... Rodriguez diggar eldkastarmodellen (enorma vita), Paul Werhoeven har mycket mera subtila (små gula) flammor men MYCKET mera blod, John Woo älskar sina squibbar av alla de slag, saker exploderar och enorma dammmoln flyger omkring när woo är i farten, men samtidigt så är woo också väldigt enkel med flammor. Som med allt annat i film... överdriv den punkten du vill:e men de är väl de regissörer jag kommer på just nu... plus James Cameron då förståss och Kurt Wimmer... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.