Gäst AVID Postad 30 mars 2007 Postad 30 mars 2007 Jag var inne på forumet för ganska länge sedan och då var det någon som hade svarat på en fråga och lagt ut en sida där man kunnde ladda ner digitala effekter skott blod m.m (Det var gratis) nu har jag försökt hitta den sidan men jag hittar den inte och jag har sökt på furomet utan resulta. Så jag undrar om ni vet vad det var för tråt eller om ni vet vilken sida det var man kunnde ladda ner digitala effekter på? 0 Citera
slasken Postad 30 mars 2007 Postad 30 mars 2007 Kan nog vara http://detonationfilms.com/ du pratar om. Det mesta kostar pengar men det finns lite gratisklipp att leka med. 0 Citera
Gäst AVID Postad 30 mars 2007 Postad 30 mars 2007 Nej det var inte den sidan men tack en då och en sak när jag ladde ner en gratis explosion var det svart bakrund så det gick inte att lägga bara explosionen över på filmen? 0 Citera
Gäst AVID Postad 30 mars 2007 Postad 30 mars 2007 Och är det någon annan som kannske tror sig vet vilken sida jag menar så är jag tacksam för alla svar. 0 Citera
slasken Postad 30 mars 2007 Postad 30 mars 2007 Nej det var inte den sidan men tack en då och en sak när jag ladde ner en gratis explosion var det svart bakrund så det gick inte att lägga bara explosionen över på filmen? Det fixar man genom att keya bort det svarta, vilket program använder du? 0 Citera
Jawo Postad 30 mars 2007 Postad 30 mars 2007 Det fixar man genom att keya bort det svarta, vilket program använder du? Blendmodes är bättre. 0 Citera
andreas ljung Postad 31 mars 2007 Postad 31 mars 2007 Är det svart bakgrund till explosioner o.dyl fungeras "screen" bäst. I Vegas ställer du bara in "Screen" i Compositing Mode. Det blir mycket snyggare än om du keyar bort det svart, särskilt på mynningsflammor. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.