Gäst AVID Postad 29 mars 2007 Postad 29 mars 2007 Jag har glömt bort vad elektrist heter på Engelska. Är det någon som vet vad ELEKTRIST det heter på Engelska? Jag ska försöka söka på en engelsk hemsida men jag har glömt bort vad det heter. 0 Citera
gorse Postad 29 mars 2007 Postad 29 mars 2007 vad är elektrist? Kontorist? Det heter väl elektriker? Menar du Electrified? 0 Citera
Dario Postad 29 mars 2007 Postad 29 mars 2007 Jag har glömt bort vad elektrist heter på Engelska. Är det någon som vet vad ELEKTRIST det heter på Engelska? Jag ska försöka söka på en engelsk hemsida men jag har glömt bort vad det heter. Menar du att något är ELEKTRISKT (=electric på engelska)? 0 Citera
jmalmsten Postad 30 mars 2007 Postad 30 mars 2007 elektriker? ljussättare? Gaffer? precisera, ordet, elektriskt låter ju knas redan på svenska... eller kanske electric? så här står det iallafall i nordstedts svenskengelska ordbok student edition ELEKTRISK: adj. eldriven o.d. vanl. electric; som har med elektrisitet att göra vanl. electrical; ~affär electric outfitter's [shop]; ~a artiklar electric supplies; ~ energi electrical energy; ~t fält electric field; ~t ljus electric light (fire el. heater); ~ motor electric motor; ~ spänning [electric] voltage; ~ ström (stöt) electric current (chock); ~a stolen the electric chair; avrätta ngn i ~a stolen electrocute a p.; jmf äv. sms. med el- eller elektriker? ELEKTRIKER: s electrician Välj å vraka ;) 0 Citera
Christian van Caine Postad 31 mars 2007 Postad 31 mars 2007 Om du menar elektriker så vill jag minnas det är gaffer. ...om man inte frågar Troma då, givetvis ;-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.