Gå till innehåll

Mer info om nya Production Premium


Max_H

Recommended Posts

Production Premium:

USA: US$ 1699 (11 867 SEK)

Sverige: 17 980 SEK (exkl. moms)

 

Master Collection:

USA: US$ 2499 (17 456 SEK)

Sverige: 25 180 SEK (exkl. moms)

 

Redan utan momsen är prisskillnaden hutlös. Man borde ju starta konsumentstorm mot Adobe.

 

Vad är det som motiverar en så stor skillnad?

Länk till kommentar
Share on other sites

Galet kul. Soundbth ersätter Audition?

Också nämnvärt att det är Premiere som tar steget med slowmotion. Kommer det hålla klass med AEs timewrap eller bättre. Förstår inte varför de inte utvecklar slowmotion i AE istället nu när dynamic link funkar så bra mellan progrmmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Galet kul. Soundbth ersätter Audition?

Ja, Soundbooth ersätter (tyvärr) Audition i Production Premium och Master Collection. Audition kommer dock att fortsätta att utvecklas och säljas av Adobe vilket jag tycker är bra. :)

 

Också nämnvärt att det är Premiere som tar steget med slowmotion. Kommer det hålla klass med AEs timewrap eller bättre.

Jag har inte A/B-jämfört, men Time Warp kommer att finnas med i PPro CS3. Mer info finns i denna PDF: Adobe Premiere Pro CS3 - Product Overview

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, Soundbooth ersätter (tyvärr) Audition i Production Premium och Master Collection. Audition kommer dock att fortsätta att utvecklas och säljas av Adobe vilket jag tycker är bra. :)

 

 

Jag har inte A/B-jämfört, men Time Warp kommer att finnas med i PPro CS3. Mer info finns i denna PDF: Adobe Premiere Pro CS3 - Product Overview

 

Appropå slowmotion i PP, vilket är bästa sättet att frysa sista famen i ett klipp i PP. Jag har ett klipp som jag vill frysa mitt i.

Länk till kommentar
Share on other sites

PPros TimeRemapping är mycket enklare att använda eftersom klippet faktiskt blir längre eller kortare om du gör slow mo på klippet (vilket inte sker i fallet TimeWarp). Dock funkar inte copy/paste till AE med den, därav att vi kör TimeWarp också.

 

Kan delvis hålla med om Soundbooth, men Audition gick tyyvärr inte att porta till Mac eftersom vissa koddelar var från Windows 3.11 (!). Men dom riktar sig till olika kundgrupper.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Max, vet du något om hur det ser ut med studentlösningarna? De är ju konventionella bundles fast som regel i begränsade boxar - men till helt andra priser (för de av oss som har turen att fortfarande vara studenter)... När får man CS3 i studentboxarna, s a s?

;-)

 

//Petter

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet ej - kollar. Men inte före Juli i alla fall. Och jag (tror) inte att det är grace period på studentlicenserna (dvs free upgrade om man köper nu).

 

Däremot kan man köpa en Prod. Studio för PC nu och få en free upgrade till en Mac-version när den släpps.

 

I'll be back.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet du, Max - man SKULLE kunna få för sig att du har nåt med Adobe att göra. Skulle man.

:-P

 

Tack!

 

//P.

 

Jag vet inte var du kan ha fått det ifrån? Men det kan ligga nått i det... ;)

 

Hur som helst kommer Production Premium och Master Collection vid release att samtidigt komma som Student Edition versioner.

 

Production Premium: ca €300

Master Collection: ca €500

 

Release ca slutet juni början juli.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Högst fri vilja (därav att jag även svarar på Avid och andra videorelaterade frågor också).

 

Fanns inga forum att fråga när jag köpte min första redigering -95. Kan man hjälpa någon är det bra - sen råkar jag av förklarliga skäl kunna Adobes proukter relativt bra (också beroende på att jag fortfarande producerar vid sidan av)...

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

För studenter finns två grundläggande alternativ.

Student-version (går ej att uppgradera och får ej användas kommersiellt)

Normal-licens till reducerat pris (går att uppgradera och får användas kommersiellt, även efter avslutade studier)

 

Priser för Master collection:

Student: 499 EURO, trol. ca. 6500 kronor

Normal (studentpris): 999 EURO, trol. ca. 12500 kronor

Normal: 2499 EURO, 31500 kronor

Länk till kommentar
Share on other sites

Klarifiering (igen):

 

Education Box: ca 70% rabatt mot de vanliga priserna (de flesta box produkter)

Student Edition: ca 80% rabatt mot de vanliga priserna (endast vissa produkter)

 

Troliga Student Edition priser:

Production Premium: ca €300

Master Collection: ca €500 (finns inget som heter Ultimate om nu ngn skulle leta)

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
För studenter finns två grundläggande alternativ.

Student-version (går ej att uppgradera och får ej användas kommersiellt)

Normal-licens till reducerat pris (går att uppgradera och får användas kommersiellt, även efter avslutade studier)

 

Priser för Master collection:

Student: 499 EURO, trol. ca. 6500 kronor

Normal (studentpris): 999 EURO, trol. ca. 12500 kronor

Normal: 2499 EURO, 31500 kronor

 

Vet du om CS2 Production Studio Premium Education går att uppgradera till motsvarande för CS3 och för hur mycket? Spelar det någon roll om man då fortfarande är student? Jag skulle föredra att uppgradera till en normal version.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...