_kajan_ Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 Ja laddade ner en trial av FX home's visionlab. När man ska rendera ett filmklipp så kan jag inte få med ljudet, någon som använder programet som kan säga hur man gjör? 0 Citera
megawatti Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 Lägg på de efter, kan säga att jag anvät de sedan alam dv, och sen dess har ljudet inte fungerat bra :) 0 Citera
carbe Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Precis, man skiljer ljudet från videon innan rendering och lägger sedan över det nya effekts-klippet i efterhand. Då fungerar det. :) 0 Citera
Jawo Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Precis, man skiljer ljudet från videon innan rendering och lägger sedan över det nya effekts-klippet i efterhand. Då fungerar det. :) Har dom inte fixat det än? 0 Citera
carbe Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Har dom inte fixat det än? Enligt dem skall det faktiskt gå att spara med ljudet, troligtvis finns det i någon inställning någonstans, så det bästa förslaget är väl egentligen att kolla i någon tutorial på FXhome.com. När man renderar brukar det faktiskt komma upp massa felmeddelanden ang. ljudet för mig, men jag brukar välja att ta bort ljudet och göra så som jag sagt tidigare istället. Men jag är inte helt säker på att de har fixat det, nej. 0 Citera
Norbert Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Varför ta med ljudet när du ändå har det kvar i redigeringsprogrammet? Det tar väl bara längre tid att rendera i visionlab och filen tar väl mer plats? 0 Citera
_kajan_ Postad 27 mars 2007 Författare Postad 27 mars 2007 tackar för svaren, ja läggre på ljudet efteråt. ja kan inte fatta hur man skulle kunna göra för att få med ljudet unfer renderingen...:D 0 Citera
carbe Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Varför ta med ljudet när du ändå har det kvar i redigeringsprogrammet? Det tar väl bara längre tid att rendera i visionlab och filen tar väl mer plats? Helt sant, ganska onödigt faktiskt. :) Men man borde ändå kunna välja att ha med ljudet vid rendering. Windows Movie Maker-användare kan väl inte bara ta bort klippet och ha kvar ljudet antar jag? 0 Citera
_kajan_ Postad 16 april 2007 Författare Postad 16 april 2007 man kan lägga på bara ljudet från en filmfil på movie maker så man på sätt och vis skilja klipp från film...:D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.