Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja laddade ner en trial av FX home's visionlab. När man ska rendera ett filmklipp så kan jag inte få med ljudet, någon som använder programet som kan säga hur man gjör?

Postad
Precis, man skiljer ljudet från videon innan rendering och lägger sedan över det nya effekts-klippet i efterhand. Då fungerar det. :)

Har dom inte fixat det än?

Postad
Har dom inte fixat det än?

Enligt dem skall det faktiskt gå att spara med ljudet, troligtvis finns det i någon inställning någonstans, så det bästa förslaget är väl egentligen att kolla i någon tutorial på FXhome.com.

När man renderar brukar det faktiskt komma upp massa felmeddelanden ang. ljudet för mig, men jag brukar välja att ta bort ljudet och göra så som jag sagt tidigare istället.

Men jag är inte helt säker på att de har fixat det, nej.

Postad

Varför ta med ljudet när du ändå har det kvar i redigeringsprogrammet? Det tar väl bara längre tid att rendera i visionlab och filen tar väl mer plats?

Postad

tackar för svaren, ja läggre på ljudet efteråt. ja kan inte fatta hur man skulle kunna göra för att få med ljudet unfer renderingen...:D

Postad
Varför ta med ljudet när du ändå har det kvar i redigeringsprogrammet? Det tar väl bara längre tid att rendera i visionlab och filen tar väl mer plats?

Helt sant, ganska onödigt faktiskt. :)

Men man borde ändå kunna välja att ha med ljudet vid rendering. Windows Movie Maker-användare kan väl inte bara ta bort klippet och ha kvar ljudet antar jag?

• 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...