Gustaf Lindborg Postad 25 mars 2007 Postad 25 mars 2007 Jag ska klippa och redigerat ihop en film åt en hunduppfödare, om dennes senaste valpkull. Hunduppfödaren ska sedan skänka eller sälja den vidare till valpköparna. Min fråga är då hur mycket jag ska ta betalt för redigeringen? 0 Citera
Fisheye Postad 25 mars 2007 Postad 25 mars 2007 Jag ska klippa och redigerat ihop en film åt en hunduppfödare, om dennes senaste valpkull. Hunduppfödaren ska sedan skänka eller sälja den vidare till valpköparna. Min fråga är då hur mycket jag ska ta betalt för redigeringen? Beror ju på hur mkt jobb de kommer bli. Hur lång ska den vara? Skriv lite mera. 0 Citera
Jonas Postad 25 mars 2007 Postad 25 mars 2007 Sånna skitjobb är ju aldrig lönsamma. Hur mycket material? En tusing svart kanske? 0 Citera
Gustaf Lindborg Postad 26 mars 2007 Författare Postad 26 mars 2007 - Har lagt ner 6-8 timmar. - Materialet jag har är ungefär 3 timmar. - Filmen blir drygt en timme. - Vi har redan köpt en valp därifrån. 0 Citera
Munthe Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 När man inte är etablerad i sin yrkesroll och inte har en fast "rate" som de flesta proffs har så brukar man fråga den som betalar hur mycket den hade tänkt sig att det skulle få kosta. 0 Citera
jernby film Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 Jag ska klippa och redigerat ihop en film åt en hunduppfödare, om dennes senaste valpkull. Hunduppfödaren ska sedan skänka eller sälja den vidare till valpköparna. Min fråga är då hur mycket jag ska ta betalt för redigeringen? Du är inne i välgörenhetsfacket, d.v.s hos privatpersoner som vill ha din hjälp med redigering. Pengar för detta kan du bara prata med hundägaren om. /nils 0 Citera
Simon W Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 - Vi har redan köpt en valp därifrån. Fick du kompispris? Om inte, så ska du inte ge dom något kompispris... 0 Citera
Gustaf Lindborg Postad 28 mars 2007 Författare Postad 28 mars 2007 Alla valpar i kullen kostade 2000:- mer än vad standarden säger. Ett annat problem är att mina föräldrar, som sköter kontakten i det här fallet, inte inser värdet i det här. Dom vill ungefär att jag ska nöja mig med en hundralapp. 0 Citera
gorse Postad 28 mars 2007 Postad 28 mars 2007 Låter ungefär som att vara kamratkonsult i data. "Det är väl bara nån inställning, eller?". Om man inte byter nått i datorn skall det väl inte vara så svårt? Och inte kosta nått heller. Jag kommer aldrig få mina köksluckor sprutlackerade gratis.. :-( 0 Citera
Simon W Postad 28 mars 2007 Postad 28 mars 2007 Finns det inte nån tariff att följa, vad gäller betalning för filmjobb? Tyvärr har inte jag nån aning, men nån annan kanske... Men kom ihåg - inget kompispris! Det är ju skillnad på varor och tjänster vid betalning, bland privatpersoner. Tjänster gör man för att man är en polare. Varor kostar pengar, oavsett. Men kompispris kan man få... Jag har en svåger som är min datasupport. Han kan hjälpa mig med allt, om än han sitter på en tunnebana så kan han beskriva steg för steg vad jag ska göra för att få det att fungera. KANON! Och frugans kusiner driver ett snickeri, så om jag vill ha nåt sprutlackerat... ;) ... så måste jag nog ändå betala en liten peng. 0 Citera
Fat Tony Postad 28 mars 2007 Postad 28 mars 2007 När man inte är etablerad i sin yrkesroll och inte har en fast "rate" som de flesta proffs har så brukar man fråga den som betalar hur mycket den hade tänkt sig att det skulle få kosta. vad menar du med fast rate 0 Citera
Knodel Postad 28 mars 2007 Postad 28 mars 2007 Jag har ett förlag, säg att du vill ha 10 000kr och se vad som säger, annars så snor du en hund :D 0 Citera
Joel.N Postad 28 mars 2007 Postad 28 mars 2007 vad menar du med fast rate Han menar att proffs har en "prislista" som man går efter precis som andra yrkesmän använder sig utav, dvs att fast "rate" är ett enhetligt pris som tas ut på liknande arbeten (efter ök med kunden). Alternativet är "löpande räkning", dvs "timdebitering" som blir olika beroende på hur lång tid arbetet tar i anspråk. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.