Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

när jag gör mina videoklipp till stillbilder så blir dom oskarpa?! varför..?måste man lägga nått lager elle nått som man gör i finalcut?å isåfall hur? (adobe premiere)

Postad

Det bara är så! Upplösningen är inte bättre. Du kan inte jämföra med bilder från en digitalkamera. Visserligen går det kanske att skärpa till dom lite med ett bildredigeringsprogram typ Photoshop.

Postad

Mina stillbilder brukar inte bli sämre kvalitet i filmerna, de brukar däremot röra sig lite. Otroligt lite fram och tillbaka och hur snabbt som helst... Någon som känner igen sig? :P

Postad
Mina stillbilder brukar inte bli sämre kvalitet i filmerna, de brukar däremot röra sig lite. Otroligt lite fram och tillbaka och hur snabbt som helst... Någon som känner igen sig? :P

Deinterlace. En DV-bild består för det mesta av två delbilder och fryser du den kommer den att växla fram och tillbaka mellan de två delbilderna - flicker. Deinterlace är lösningen på problemet.

Ett annat problem är om stillbilden består av linjer som är endast en pixel breda (testa själva att animera stillbilder av ex. gamla kopparstick som BARA består av tunna linjer...). Då blir det jobbigare att lösa...

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...