izza89 Postad 22 mars 2007 Postad 22 mars 2007 när jag gör mina videoklipp till stillbilder så blir dom oskarpa?! varför..?måste man lägga nått lager elle nått som man gör i finalcut?å isåfall hur? (adobe premiere) 0 Citera
arvid Postad 22 mars 2007 Postad 22 mars 2007 Det bara är så! Upplösningen är inte bättre. Du kan inte jämföra med bilder från en digitalkamera. Visserligen går det kanske att skärpa till dom lite med ett bildredigeringsprogram typ Photoshop. 0 Citera
carbe Postad 22 mars 2007 Postad 22 mars 2007 Mina stillbilder brukar inte bli sämre kvalitet i filmerna, de brukar däremot röra sig lite. Otroligt lite fram och tillbaka och hur snabbt som helst... Någon som känner igen sig? :P 0 Citera
Max_H Postad 22 mars 2007 Postad 22 mars 2007 Mina stillbilder brukar inte bli sämre kvalitet i filmerna, de brukar däremot röra sig lite. Otroligt lite fram och tillbaka och hur snabbt som helst... Någon som känner igen sig? :P Deinterlace. En DV-bild består för det mesta av två delbilder och fryser du den kommer den att växla fram och tillbaka mellan de två delbilderna - flicker. Deinterlace är lösningen på problemet. Ett annat problem är om stillbilden består av linjer som är endast en pixel breda (testa själva att animera stillbilder av ex. gamla kopparstick som BARA består av tunna linjer...). Då blir det jobbigare att lösa... /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.