Gå till innehåll

Recommended Posts

Gäst bollyn
Postad

Jag undrar hur man gör för att ta bort färgen om man har andvänt en bluscreen jag har programet Adobe Premiere Elements 2.0 och fungerar det programet och hur gör man?

Gäst bollyn
Postad
R T F M (p)

Va menar du?

Postad

Gissar att det betyder read the f*cking manual. Kan vara en bra start.

'Nummer två är att du skriver en vettig rubrik som har med forumtråden att göra, så kanske du kan få hjälp lättare. Sedan förstod iaf inte jag frågan riktigt? Du undrar hur man maskar bort en färg? Stämemr det? Elller vill du göra hela bilden s/v? Det kan du göra i Prem elements, med iaf, någorlunda resultat.

Postad

Hej Bollyn!

Det är nog bra om du preciserar lite närmare vad du vill göra, men förmodligen så vill du - precis som Fagott säger - maska bort en färg. Sök lite i det här forumet på keying, bluescreen, greenscreen (tekniken är densamma för de två) osv. Jag har ingen aning om vad Elements tillåter, tyvärr, så jag kan inte hjälpa dig mer än så. Men det finns såväl spikade trådar som MÅNGA ändlösa diskussioner om hur man gör i forumet, så söker du kommer du att hitta svar om hur man gör rent generellt. Sedan kan du, om ingen nämner Elements, leta närmare i manualen för att se om begreppen och teknikerna alls nämns där. Min gissning är dock att det inte går. Elements är en begränsad version av Premiere Pro - och jag är faktiskt tveksam till att ens PP tillåter keying(?). After Effects är det Adobeprogram man normalt sett löser sånt i.

Lycka till, hur som helst!

//Petter

Gäst bollyn
Postad
Jo keying finns faktiskt i Elements, dock inte lika avancerat som i Pro förstås.

Men hur gör man? jag har kollat i boken men vet inte vad jag ska hitta det är det någon som vet?

Gäst bollyn
Postad

Ja asså, hur gör man på programmet vartgår man in för att ta bort den färg som är i bakrunden (bluescreen)? Jag har försökt att att få reda på det men har inte lyckats.

Du skrev att det fanns keying men hur får man fram det och hur gör man?

Postad
Tråden stängs med hänvisning till [thread=9520]FAQ:n för Digitala effekter och compositing[/thread].
Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
  • Skapa nytt...