Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla ;)

Varför är misstag som vi gjorde när vi filmade med riktig film så inne just nu. Ser en hel del av detta i musik och skate-movies. Håller med om att det blir häftigt ;) Effekterna efterfrågas hela tiden. Överexponering, burnfilm m.m. Tänk på att dessa effekter var misstag med i filmning och klippning. Jäkligt jobbigt då och fult blev det.

Negativ nostalgi med huvudbry för mej men ändå kul.

Någon annan med andra synpunkter?

/nils

Postad

Antagligen samma som när mina barn tyckte att min alldeles äkta extra ringklocka för det fasta abonnemanget var skithäftigt, för den lät ju exakt som en av ringsignalerna i nån Eriksson-telefon. (jag börjar bli lite döv så jag har en sån så jag hör när det ringer)

När jag försökte förklara för barnen att förr i tiden fick alla i hela familjen dela på ett och samma telefonabbonemang, då var det givna svaret "Näe? Vem skulle då välja ringsignalen?".

Kanske är det samma fenomen som när 3d-animatörer envisas med att ge King-kong dåliga tänder?

Eller när man lägger in laminat-klick-golv med sprucket ek-golv-mönster i nybyggda hus medan man i gamla hus helst vill dölja de dåliga golven?

Postad

Eller när de som låg bakom animeringen av den "nya" Yoda i den "nya" Star Wars trilogin på uppgift av George Lucas försökte få Yodas rörelser att se ut som den gamla handdockan.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...