jernby film Postad 8 mars 2007 Postad 8 mars 2007 Hej alla ;) Varför är misstag som vi gjorde när vi filmade med riktig film så inne just nu. Ser en hel del av detta i musik och skate-movies. Håller med om att det blir häftigt ;) Effekterna efterfrågas hela tiden. Överexponering, burnfilm m.m. Tänk på att dessa effekter var misstag med i filmning och klippning. Jäkligt jobbigt då och fult blev det. Negativ nostalgi med huvudbry för mej men ändå kul. Någon annan med andra synpunkter? /nils 0 Citera
gorse Postad 8 mars 2007 Postad 8 mars 2007 Antagligen samma som när mina barn tyckte att min alldeles äkta extra ringklocka för det fasta abonnemanget var skithäftigt, för den lät ju exakt som en av ringsignalerna i nån Eriksson-telefon. (jag börjar bli lite döv så jag har en sån så jag hör när det ringer) När jag försökte förklara för barnen att förr i tiden fick alla i hela familjen dela på ett och samma telefonabbonemang, då var det givna svaret "Näe? Vem skulle då välja ringsignalen?". Kanske är det samma fenomen som när 3d-animatörer envisas med att ge King-kong dåliga tänder? Eller när man lägger in laminat-klick-golv med sprucket ek-golv-mönster i nybyggda hus medan man i gamla hus helst vill dölja de dåliga golven? 0 Citera
Norbert Postad 8 mars 2007 Postad 8 mars 2007 Eller när de som låg bakom animeringen av den "nya" Yoda i den "nya" Star Wars trilogin på uppgift av George Lucas försökte få Yodas rörelser att se ut som den gamla handdockan. 0 Citera
Rabies Postad 8 mars 2007 Postad 8 mars 2007 "Näe? Vem skulle då välja ringsignalen?" haha nu känner till och md jag mej gammal och jag e bara 25 =/ 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.