Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

heejsan jah söker någon som är skillad på spökeffekter som ex) ett spöke rör sig typ eller försvinner genom väggar! ... men om det är någon som är duktig på det så skriv så vore det jättesnällt.. behöver veta så fort som möjligt till våran nya film :D

Postad

Man kan göra någon genomskinlig genom att först filma en scen på bakgrunden och sedan filma en scen med EXAKT samma bakgrund och ställe när personer rör sig. Sedan transparerar man det första klippet. Ser ganska bra ut! :)

Postad

Hmm! ? så spöket blir genomskinligt då lr ? så först så sääter jah kameran på ett stativ så jah har precis samma plats hela tiden så det inte blir hoppigt .

1.filmar ett klipp tex) i en trappa!

2.samma ställe fast då har jag med en gubbe som rör sig i trappen då lr?

3.hur gör jah senn?

Tack så jättemycket för hjälpen jah har fått :D

Postad

Du filmar först utan någon person sedan filmar du på samma ställe fast med han som ska föreställa spöket på.

Sedan öppnar du redigeringsprogrammet och importerar båda klippen och lägger klippet med spöket på överst och klippet utan någonting under det. Sedan gör du klippet överst genomskinligt, det brukar heta typ opacity eller något liknande. Då kommer det se ut som ett ganska bra spöke.

Postad

vadfaasen jah hittar inte en effekt som heter opacity varken på vegas, after effects och premier :S Hmm? å jah har inte en aning om andra effekter är ju första gången :S

Snälla hjälp min nån snabbt! :D

Postad

för att få fram "opacity" i after effects går du till timeline och där öppnar du klippet, sen kommer det "transform" och "Audio" där öppnar du "transform" där finns opacity..

(skriv om du inte fattar)

// Jesper

Postad

men faaasen ocksåå! assa hu ska det bli typ spökeffekt ? assa har hittat opacity men hu gör man sen?

ska man typ dra in det till nått klipp eller vad ?

OBS:Annvänder AE!

Postad
men faaasen ocksåå! assa hu ska det bli typ spökeffekt ? assa har hittat opacity men hu gör man sen?

ska man typ dra in det till nått klipp eller vad ?

OBS:Annvänder AE!

Lägg in två klipp. Ett utan skådespelare och ett med. Lägg det med skådespelare överst och sänk opaciteten på det.

Postad
hmm okaay! assa förlåååt men skulle inte du kunna adda mig så kan vi prata på msn istället ? :D Taaack så jättemkt för allt !

Använder inte MSN eller icq.

Vad är det som inte fungerar?

Postad

joo det är så häär ! klippet jah har är ju ett klipp med en gubbe som rör sig å den ska ligga överst! sedan har jha det andra klippet som det inte är något på !

Sedan går jah till timeline å där sen går jah in på Transform å sedan opacity!

hur ska jah göra för att få gubben att se ut som ett spöke ?

Vore jätte tacksaam om du kunne hjälpa mig!

om du inte fattar vad jah menar så höjta till :P HAHA^ Tack så jättemkt för allt!

Postad
joo det är så häär ! klippet jah har är ju ett klipp med en gubbe som rör sig å den ska ligga överst! sedan har jha det andra klippet som det inte är något på !

Sedan går jah till timeline å där sen går jah in på Transform å sedan opacity!

hur ska jah göra för att få gubben att se ut som ett spöke ?

Vore jätte tacksaam om du kunne hjälpa mig!

om du inte fattar vad jah menar så höjta till :P HAHA^ Tack så jättemkt för allt!

Du vill få lagret med gubben tranparent.

Sänk opacity. Default står den på 100%. Prova dra den till 50%.

Ghost.jpg

Postad

1. Du har inte ensamrätt på diskussioner, därför stängs inga trådar om de inte är felaktiga på något sätt.

2. Detta är ett publikt forum, vilket innebär att andra kan se vad du skriver. Försök lägga ned lite energi på stavning för att andra ska kunna hjälpa dig. Jag vill inte slita ut SAOB i onödan.

3. Försök redigera inlägg i stället för att skapa ett nytt direkt efter. Det är knappen där det står Redigera på.

4. Korspostning är inte tillåten. (Och ja, vi är hårda på reglerna).

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...