Java ex Machina Postad 20 februari 2007 Postad 20 februari 2007 Parodi på faktaprogram á la SVT och UR. En kort guerillainspelad pilot jag planerar att utveckla till en serie småkortisar som är mer genomplanerade och bättre inspelade (fler tagningar, bättre ljud, foto och redigering). Rösta gärna på YouTube. http://youtube.com/watch?v=qglndhyDUCE http://a120.ac-images.myspacecdn.com/images01/55/l_933c14393ddc51b790e95b69d621c7bf.jpg http://a180.ac-images.myspacecdn.com/images01/54/l_9096b616a27d9f4f25bc0397947e5513.jpg http://a705.ac-images.myspacecdn.com/images01/57/l_802ff8b4dded27fb9af5cc4855112cf8.jpg Format: .mp4 Längd: 4 min, 58 sek Storlek: 14 MB 0 Citera
jernby film Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Utmärkta historiska fakta om en vandring i Gamla Stan. Perfekt för den som vill veta om Svensk Historia. Dörren i gränden till källaren som du inte kom in i har ju en historia som du inte bör ta upp i dina faktaprogram. Mannen med hatten blir ju ett varumärke för barn som ska lära sej historia. Vad blir nästa historiska inslag? Högvakten? Nästan ingen känner ju till detta fantastiska skådespel. Har en liten idé här. /nils 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 Vad blir nästa historiska inslag? Högvakten? Nästan ingen känner ju till detta fantastiska skådespel. Har en liten idé här. /nils Vi har pratat lite om att göra mer igenomarbetade idéer och kanske spela in 6 avsnitt á tio minuter när vi fixat kamera- och ljudmänniskor som vill vara med på projektet. Nästa inslag? Det får vi se då, men vi har bland annat pratat om Plattan. Har du förslag på historiska platser du vill se i Historprogram är det bara att komma med dem. 0 Citera
e93mw Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 He he he... inte så dumt faktiskt! Jag vill se mer! 0 Citera
barnholdt Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Trevligt, trevligt men skakigt, skakigt. 0 Citera
Jonnybravo Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Ja alltså den var ganska bra, att det var parodi märkte man ju, men jätte rolig tykte jag inte att den var, släng i lite mer skit och extrem parodi till dem riktiga senare så blir det säkert kul:) Gillade speciellt det med R-2 deto:D 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 Ja alltså den var ganska bra, att det var parodi märkte man ju, men jätte rolig tykte jag inte att den var, släng i lite mer skit och extrem parodi till dem riktiga senare så blir det säkert kul:) Gillade speciellt det med R-2 deto:D var det den torra subtila ironin du ville ha mindre av? 0 Citera
e93mw Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 var det den torra subtila ironin du ville ha mindre av? Jag håller med. Lite mer dratta-på-ändan och bajs-i-byxan-humor hade suttit fint. Tänk "Hejbajsberiba", eller vad de nu heter. De är verkligen jätteroliga. 0 Citera
Jonnybravo Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 var det den torra subtila ironin du ville ha mindre av? Jepp, hade nog suttit fint, nu såg det nästan lite halvt ut som om det var seriöst historia program;) 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 tja det kanske är en stil- och humorfråga. Det är så jag brukar skriva. Hey Baberiba är inte så mycket min grej, jag tycker brittiska The Office är roligare. Men framöver kommer han väl att bli ungefär en blandning av Herman Lindqvist och Steve Irwin. 0 Citera
jernby film Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Men detta ska vara ett seriöst historiskt program ju. Ett program som tar död eller ifrågasätter s.k historiker när de t.e.x tror att Stockholms blodbad var på Stortorget när det var 1521 på Järntorget. De tror även att Slottet skickade ryttare för att informera Karl XII i Livland (nuvarande Lettland). Ryttare genom Sverige-Norrbotten-Österbotten genom Finland. De använde i verkligheten sms. Finns tusentals händelser som ska ses med mythbusters ögon och ska få den verkliga förklaringen genom denna serie av kaffemaskinen. Skakigt sa Barnholt men man kan ju inte använda stativ i denna dramatik. /nils 0 Citera
Jonnybravo Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Ja snacka om vältalat :o Men fortfarande har Java skrivit att det är en parodi på historie programen från svt och ur... 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 Ja snacka om vältalat :o Men fortfarande har Java skrivit att det är en parodi på historie programen från svt och ur... Jag tror det är det Jernby menar. ;) 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 Men detta ska vara ett seriöst historiskt program ju. Ett program som tar död eller ifrågasätter s.k historiker när de t.e.x tror att Stockholms blodbad var på Stortorget när det var 1521 på Järntorget. De tror även att Slottet skickade ryttare för att informera Karl XII i Livland (nuvarande Lettland). Ryttare genom Sverige-Norrbotten-Österbotten genom Finland. De använde i verkligheten sms. Finns tusentals händelser som ska ses med mythbusters ögon och ska få den verkliga förklaringen genom denna serie av kaffemaskinen. Skakigt sa Barnholt men man kan ju inte använda stativ i denna dramatik. /nils Kul med fler historieintresserade på sajten. Visste du om förresten att när Gustav III grundade Östersund 1786 så var det egentliga skälet att man ville komma åt tunneln som Storsjöodjuret använder för att hälsa på Nessie i Loch Ness. Det hela var ursprungligen en plan att erövra Skottland. Inte många som vet det. 0 Citera
jernby film Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Kul med fler historieintresserade på sajten. Visste du om förresten att när Gustav III grundade Östersund 1786 så var det egentliga skälet att man ville komma åt tunneln som Storsjöodjuret använder för att hälsa på Nessie i Loch Ness. Det hela var ursprungligen en plan att erövra Skottland. Inte många som vet det. Perfekt-det är ju sånt du ska ta upp i din serie så Svenskar får lära sin historia Hur som helst;) Du kan komma hur långt som helst med din figur, ALLVARLIGT, och med att varje avsnitt börjar med "hur man gör en kaffelatte" /nils 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 Hur som helst;) Du kan komma hur långt som helst med din figur, ALLVARLIGT, och med att varje avsnitt börjar med "hur man gör en kaffelatte" /nils Kul att höra, det uppskattas. Vi har en del idéer, inte bara för Historprogram utan andra liknande saker man kan göra med. Måste bara fixa en kameraman (eller -kvinna) med egen kamera, och nån på ljud. 0 Citera
Jonnybravo Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Och jo, jag håller med jernby där med kaffelatten, det var himla snyggt gjort!:D 0 Citera
jernby film Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Har du förslag på historiska platser du vill se i Historprogram är det bara att komma med dem. Ett av tusentals ljug kan du ta upp i dina program. Kristian Tyrann sköt med kanon mot Stockholms slott. Osams med svenske kungen. Kulan som sköts från Danmark hamnade lite fel. Finns nu att beskåda i hörnfasaden över Stortorgskällaren på Stortorget, Stockholm. Ca 4m upp. Detta är inte sant. Det var en person i Danska armén som sköt. /nils 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 Ett av tusentals ljug kan du ta upp i dina program. Kristian Tyrann sköt med kanon mot Stockholms slott. Osams med svenske kungen. Kulan som sköts från Danmark hamnade lite fel. Finns nu att beskåda i hörnfasaden över Stortorgskällaren på Stortorget, Stockholm. Ca 4m upp. Detta är inte sant. Det var en person i Danska armén som sköt. /nils just ja, det där läste jag om i Stockholm City för två år sen. dom gjorde nån grej om stockholmarnas favoritplatser. 0 Citera
e93mw Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 tja det kanske är en stil- och humorfråga. Det är så jag brukar skriva. Hey Baberiba är inte så mycket min grej, jag tycker brittiska The Office är roligare. Förlåt jag var lite trött o tramsig när jag skrev mitt inlägg. Jag försökte mig på lite torr subtil ironi men det gick inte hem. :) 0 Citera
Java ex Machina Postad 22 februari 2007 Författare Postad 22 februari 2007 Förlåt jag var lite trött o tramsig när jag skrev mitt inlägg. Jag försökte mig på lite torr subtil ironi men det gick inte hem. :) hehe då fattar jag :D ""Hejbajsberiba", eller vad de nu heter. De är verkligen jätteroliga." jo det var faktiskt kul :D 0 Citera
njensen Postad 9 juni 2007 Postad 9 juni 2007 de här blir ju skitkul rykten säger att filmen är klar och snart ha premiär, stämmer det? 0 Citera
Gäst bollyn Postad 10 juni 2007 Postad 10 juni 2007 Den var både intressant att se på och den var rolig. Jag vill se ett avsnitt till. 0 Citera
Java ex Machina Postad 11 juni 2007 Författare Postad 11 juni 2007 de här blir ju skitkul rykten säger att filmen är klar och snart ha premiär, stämmer det? Alla sex avsnitten är grovredigerade, väntar på två till animationer från Jernbyfilm och så ska vi spela in en låt till sista avsnittet. Sen är det finredigering, färgkorrigering, ljudmixerisering och så ska förstås "Inför Historprogram - En Intervju med Sixten Thorst" redigeras också (men den kommer att gå snabbt att göra. fixar det medan ljudet mixas.) Officiel tråd i filmcafé-forumet här. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.