pld Postad 8 februari 2007 Postad 8 februari 2007 Hej! Planerar att köpa en ny dator, Dell Precision 390. Men det verkar som om det inte följer med något ljudkort med datorn så vad ska man ha för ljudkort? Vad har ni för något? Jag redigerar med Avid Xpress Pro. /Jesper 0 Citera
Christian van Caine Postad 8 februari 2007 Postad 8 februari 2007 Svårt att svara på innan du har sagt vad du har för avsikt med det. Till att börja med: Ska du enbart ha det för videoredigering eller till ljudläggning osv åsså, samt ska det vara för professionellt eller amatör/hemma/semi-pro/enklare-bruk? Hur mycket är du beredd att lägga? 0 Citera
Max_H Postad 8 februari 2007 Postad 8 februari 2007 Glöm inte att kolla certifiering! Även om Avid blev MYCKET bättre (kompatibilitetsmässigt) i och med version 5 så är dom fortfarande petiga som f-n. I värsta fall startar inte programmet eller så får du inget ljud alls. /Max 0 Citera
Christian van Caine Postad 8 februari 2007 Postad 8 februari 2007 Fan, det där tänkte jag faktiskt inte på alls! Kör Avid Free till multiplexing, & det funkar fint på alla mina typer av ljudkort, betyder det att även övriga versioner bör göra det åsså eller är Avid Free bara ytterligare ett i mängden av alla program-demos i glädje-version?? 0 Citera
MaSaz9023 Postad 9 februari 2007 Postad 9 februari 2007 Det följer alltid med ljudkort, integrerade på moderkortet, dock är kvaliten på de integrerade ljudkorten inte alltid bra. Om du ska jobba med ljud redigerning osv. så rekomenderas ett nytt ljudkort. (Jag vet inte om jag har förstått frågan rätt). 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.