Gå till innehåll

Manus: Take me to the sky (3 sidor)


Sonic

Recommended Posts

Detta handlar om en ung man som ligger döende på en sjukhussäng och talar lite med sina sista ord om livet. Han är döende i AIDS och ingen kan hjälpa honom att få livet tillbaka. Han väntar bara på att han ska få dö.

 

Lying here and looking at the roof, I just want to die, soon I will.

I watching all the nurses going by, looking down at me, soon I'm gone

I got this really awfull disease, I think they call it AIDS, I don't know

 

Version 2

Antal sidor: 3

Genre: Drama

Take me to the sky (Grovmanus, Version 2).doc

Länk till kommentar
Share on other sites

Jadu, det var ett tag sedan jag skrev detta och ville bara få upp det. Jag har gått under jorden med mitt manusskrivande för tillfället men ska snart börja på heltid igen. Har nämligen fått en mycket bra idé.

Länk till kommentar
Share on other sites

får nog kolla upp engelskan dock! sen undrar jag varför du blandar svenska och engelska? är det ett engelskt eller svenskt manus? om karaktärerna uteslutande pratar engelska ska du nog skriva brödtexten på engelska med!

 

annars var det väll rätt häftigt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Joo, jag hade slutat med manusskrivandet men sedan så fastnade jag får en speciel låt och försökt berätta upplever händelserna. Det är egentligen en identisk låttext och det är därför det står som det uttalas och inte med rätt grammatik och sånt.

 

Hur som helst så blev den inge bra, men jag har börjat skriva på det "riktiga" manuset igen och tänkte lägga upp min synopsis och se hur "väll" jag är strukturerad.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...