peterfilm.se Postad 31 januari 2007 Postad 31 januari 2007 Tjena Jag har kollat lite på IHTV i GBG, då tjejen börjar plugga i GBG efter sommaren och jag hakar på dit. Finns det någon här inne som kan svara på följande frågor? 1. Lär man sig mycket editering och i så fall, vilka program används? 2. Finns det någon koppling till reklamfilm, kommer man i kontakt med reklamfilms-bolag? 3. Var det hög nivå på utbildningen, lärare, övriga studenter? 4. Hur skulle ni beskriva hur mycket det läggs på Film / TV / Reklam / Dokumentär (typ film 20% TV 60% Reklam 0% Dokumentär 20%) 5. hur stark är kopplingen till näringslivet/TV under utbildningen? Lite väl formella frågor kanske men jag hade verkligen uppskattat någon form av svar. MVH Peter 0 Citera
Miss_Emma Postad 14 februari 2007 Postad 14 februari 2007 Om du vill veta mer av en tidigare elev där så kan du kolla in denhär MySpace-sidan. http://www.myspace.com/agatavideos Kan inte garantera svar, men jag vet att hon gått där. A long shot. 0 Citera
Java ex Machina Postad 17 februari 2007 Postad 17 februari 2007 hon gick i min parallelklass, sista året innan de bytte lokaler och blev mindre (vad jag förstått). Jag vet inte heller hur det ser ut nu, men såhär var det då iaf: 1. Gick du regilinjen kunde du välja efterbearbetning som inriktning. På skolan använde man Avid. 2. Ett av kraven för att gå ut var att man gjorde 27 veckor praktik andra året. 3. Jag tyckte manuslinjen funkade för mej, men det beror väl på vad man vill ha ut av skolan, vad man har för målsättning, vem man är, vad man har med sej och vad man jämför med antar jag. 4. vad vill du plugga? manus, regi eller producent? det är tre olika linjer. Manus hade iaf drama eller dokumentärinriktning, men det var två personer som valde dokumentär och en av dom hoppade av när jag gick. Manusdelen var väldigt filminriktad, men det var en del tv också. ingen reklam dock, det får väl bli om du gör praktik på ett sånt bolag. 5. Den är ganska stark iom den långa praktikperioden. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.