ThirddOracle Postad 31 januari 2007 Postad 31 januari 2007 När jag gör filmer så lägger jag in blodeffekterna efteråt, det fungerar jättebra, förutom när det kommer till blodsplattet som ska spruta på väggarna etc. Det ser inte ut som om blodet sitter på väggen utan i luften om ni fattar vad jag menar, vad ska jag göra för att få det se verkligt ut? Vill inte hålla på med effekter på inspelningsplats, utan jag vill göra det i redigeringsprocessen! 0 Citera
MachoDuck Postad 31 januari 2007 Postad 31 januari 2007 motion-tracka väggen..om du har ae.. 0 Citera
Max_H Postad 1 februari 2007 Postad 1 februari 2007 Och testa med olika blandningslägen. Är det filmat eller animerat "blodskvätt"? /Max 0 Citera
ShaGGie Postad 1 februari 2007 Postad 1 februari 2007 Du kan testa att leka med... asså jag kommer inte ihåg vad det heter nu men blending modes heter det i PS i allafal:P (add,screen osv). Lek lite med det så kan du få det att se ut lite mer som om blodet reagerar med väggen, blir mörkare där väggen är mörkare osv. Opacitet kan göra mycket också.... Om du använder After Effects då vill säga. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.