Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Philip är en ung killen på 17år, vi får följa hans onyktra natt genom uppsala stad. Han är player och det händer olika intressanta händelser under kvällens gång.

Detta är då mitt första manus vilket gör att jag uppskattar alla möjliga synpunkter, skulle vara glad om ni lär mig ett och annat.. :)

Typ: Manus

Genre: Drama

Antal sidor: 11

Version: 1

tre dubbla tillbaka v1.rtf

Postad

bra man :), ej har igen nån liten kommentar, skulle va nice! eller tycker ni kanske att den är B på något vis., skriv de dårå och varför.. satte man vet ;)

Postad

Okej, när Jbergman nämner formatering menar du då upp läget på ( vet inte va de heter på svenska) ACTION... ? Och när vilcans nämner handlingen.. hur mnearu då? från mitt perspektiv så är själva handligen just om Philip och själva meningen är ju då att även om kan tycka att han värkar ha ett bra liv så värkar han rätt trött på livet vilket ger en tanken, varför?

Postad

Jag förstår inte riktigt vad du syftar på, men det som sticker mig i ögat är alla centrerade element (karaktärer, parenteser och dialog). Jag pallar inte att läsa centrerad text. Hur det skall se ut finns beskrivet dels i filmskolan på voodoofilm och dels i jonkanons klistrade inlägg högst upp i filmmanusforumet.

/Jakob

Postad

Jag tycker det var helt ok. Men det behövs lite bearbetning. Det märks att du har det helt klart för dig i huvudet, men att allt inte hamnat på pappret. tycker du ska lägga undan mansuet i två veckor och sen titta på det igen. Då kommer du kunna se vad som inte nått fram och vad som behöver ändras.

Postad

Det jag menar med att jag saknar handling är att det ska finnas en historia. Nu känns det bara lite som om du slog på en kamera vid ett godtyckligt tillfälle i den här killens liv, filmar några timmar och sen stänger av kameran. Varför valde du att visa just de här händelserna?

Tänk såhär: Philip har blivit 70 år gammal. Någon ber honom berätta om sitt liv. Han väljer att berätta det intressantaste som hänt honom någonsin. Är det den här historien han berättar då?

Postad
Det jag menar med att jag saknar handling är att det ska finnas en historia. Nu känns det bara lite som om du slog på en kamera vid ett godtyckligt tillfälle i den här killens liv, filmar några timmar och sen stänger av kameran. Varför valde du att visa just de här händelserna?

Tänk såhär: Philip har blivit 70 år gammal. Någon ber honom berätta om sitt liv. Han väljer att berätta det intressantaste som hänt honom någonsin. Är det den här historien han berättar då?

Jag förstår din tanke men samtidigt så behöver ju inte en film ha en handling som utgår från det perspektive.

Utan när jag skrev det här så tyckte jag att det var en kul liten grey att få se den här fulla dräggiga killen. Jag tycker det är roligt när själva filmen börjar med sex och sedan fortsätter han vara kåt och försöker ta på den där tjejens rumpan och stöter på tjejer å slutar med att han blir nerslagen av sin flickvän..

Kanske jag gjord något som var för internet.. eller är det nån mer som tyckte själva greyen var humoristic..?

Postad
Kanske jag gjord något som var för internet.. eller är det nån mer som tyckte själva greyen var humoristic..?

Inte jag i alla fall, men jag har ju inte Internet-humor heller. :-)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...