rajtzing Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 Jag har en liten fråga om Avid och effekter. Jag ska göra en kortfilm på 3 min på min utbildning i Australien, och har en idé där storyn ska utspela sig i en slags tv-spelsmiljö.. Det ska inte bli något alltför avancerat, men jag skulle vilja sätta grafik högst upp i bild där poäng ska stå från en tv-spels-slagsmåls-scen. Sen är tanken att i denna slagsmålsscen ska poängen från den person som vinner poäng, liksom skjutas upp i bild till toppen där poängen ändras. Detta kanske låter lite väl avancerat, men jag vill bara kolla läget hos er som har bättre koll på Avid än mig.. hur svårt är det och finns det någon enkel väg att gå? Det finns inget alternativ att göra för mycket i andra program, visst får jag göra grafik i photoshop etc, men själva effekterna måste göras i Avid enligt kursen jag går. Någon med bra Avid-kunskap som kan hjälpa? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 Vad jobbar du i? Att säga att du jobbar i "Avid" är i princip som att säga att du jobbar i "Adobe". 0 Citera
Max_H Postad 20 januari 2007 Postad 20 januari 2007 Är det bara Avid Xpress är det lite jobbigt, men om du sitter på Xpress Pro och samtidigt får använda Boris FX (som ju ingår i paketet) så är det inga problem. Men som lilla-farbrorn säger... inte lätt när man inte vet vilket program. /Max 0 Citera
rajtzing Postad 22 januari 2007 Författare Postad 22 januari 2007 Det är Avid Xpress Pro som jag jobbar i, hjälper det något kanske? har inte koll på det andra programmet riktigt...? 0 Citera
Max_H Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 Tja,,, Avid är inte världens bästa grafikanimationsprogram men det kanske kan gå med Avid's Marquee textverktyg. Eller... det går men jag tycker att det är ungefär världens mest ointuitiva textprogram... Finns Boris FX och Boris Grafitti installerat är det superlätt. Ungefär som en förenklad version av After Effects med liten timeline med keyframes etc. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.