Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har en liten fråga om Avid och effekter. Jag ska göra en kortfilm på 3 min på min utbildning i Australien, och har en idé där storyn ska utspela sig i en slags tv-spelsmiljö.. Det ska inte bli något alltför avancerat, men jag skulle vilja sätta grafik högst upp i bild där poäng ska stå från en tv-spels-slagsmåls-scen. Sen är tanken att i denna slagsmålsscen ska poängen från den person som vinner poäng, liksom skjutas upp i bild till toppen där poängen ändras. Detta kanske låter lite väl avancerat, men jag vill bara kolla läget hos er som har bättre koll på Avid än mig.. hur svårt är det och finns det någon enkel väg att gå? Det finns inget alternativ att göra för mycket i andra program, visst får jag göra grafik i photoshop etc, men själva effekterna måste göras i Avid enligt kursen jag går.

Någon med bra Avid-kunskap som kan hjälpa?

Postad

Är det bara Avid Xpress är det lite jobbigt, men om du sitter på Xpress Pro och samtidigt får använda Boris FX (som ju ingår i paketet) så är det inga problem. Men som lilla-farbrorn säger... inte lätt när man inte vet vilket program.

/Max

Postad

Tja,,, Avid är inte världens bästa grafikanimationsprogram men det kanske kan gå med Avid's Marquee textverktyg. Eller... det går men jag tycker att det är ungefär världens mest ointuitiva textprogram... Finns Boris FX och Boris Grafitti installerat är det superlätt. Ungefär som en förenklad version av After Effects med liten timeline med keyframes etc.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...