Anstalter Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 Hejsan, i magicbullet-pluginen finns nåt som heter white diffusion,problemet är jag har inte magic bullet och undar om man kan åstakomma detta med de vanliga effekterna i After Effects? Tack o hej 0 Quote
Max_H Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 Testa följande lagerstruktur: Ha samma klipp två gånger (det ena ovanför det andra). Lägg blur och lite kontrastökning (via levels) på det övre lagret. Du kan också testa att dra ner Saturation till noll. Testa sedan olika blandsningslägen för det övre lagret. Typ Screen eller Soft. /Max 0 Quote
Anstalter Posted January 19, 2007 Author Posted January 19, 2007 ja det funka hyffsat men tycker nåt fattas.. 0 Quote
filmnisse Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 På det översta klippet kör jag svart/vitt. och då menar jag verkligen svart/vitt. Blir att dra ihop levels rejält. Sedan tar jag ca 10-15% opacitet och gaussian blur på ca 50-75. Funkar hyffsat. Sen om man bara vill ha den ena färgen så är det bara att ta bort den andra. 0 Quote
lilla_farbrorn Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 Ovanstående tips ska fungera utmärkt. Prova att lägga på lite Glow också. 0 Quote
Anstalter Posted January 19, 2007 Author Posted January 19, 2007 ja det funkar ju rätt bra faktiskt. 0 Quote
Munthe Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Världelöst vetande är att tekniken ni beskriver kallas för "Instant Sex". Och det var David Finscher som uppfann den i början av 90-talet. :) 0 Quote
filmnisse Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Världelöst vetande är att tekniken ni beskriver kallas för "Instant Sex". Och det var David Finscher som uppfann den i början av 90-talet. :) jaså? bra. nu har jag lagt till ännu mer onödigt vetande till mitt hjärnkontor. konstigt att det alltid är såna här saker som sätter sig istället för det viktiga, som min mamma säger. Med "viktigt" menar hon kärnämnena i skolan. :) 0 Quote
Jawo Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 En lite ot fråga om Magic bullet. Är Magic bullet ett stycke med "make my video look good" presets, eller är det några olika color correction plugins? 0 Quote
Munthe Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Magic Bullet Look Suite är ingen color corrector utan en "grader". D v s ett verktyg för att uppnå vissa typer av bildutseenden (looks). Att få video att se bra ut är ett användningsområde. Ett annat är att matcha videobilder med filmbilder. Det kan användas på många sätt och "snyggt" är inget måste. Pluggen kommer med ett antal presets att utgå ifrån - ofta inspirerade från filmer eller TV-serier (eller typsika reklamfilmsstilar). Varje preset har en kommentar - ofta rätt kul. Ibland lite ironiska. Smaken är ju som baken och utvecklarna bakom pluggen gillar kanske inte alla stilar men dom finns där för att visa bredden. Black Promist x5 är ju kanske inte det första man tänker på när man tänker på "stil" eller "smak" men det hindrar inte många från att leta efter just den looken. 0 Quote
Recommended Posts