RuNe Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 halli hallå min kompis vill göra en predator fan film, men vi har ingen aning om hur man ska göra så att någom är osynlig, typ blurrigt i fullften. Kan man göra de i AE? 0 Citera
Max_H Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 AE Pro med Compound Blur och Displacement Maps är din räddare i nöden. /Max 0 Citera
RuNe Postad 17 januari 2007 Författare Postad 17 januari 2007 ok, tack, jag är inget pro i AE men ska ändå försöka EDIT: var fins Displacement Maps? 0 Citera
Max_H Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 Du måste ha AE Pro för att ha displacement maps... Enkelt beskrivet: 1. Ta bakgrunden separat 2. Filma din Predator mot Green Sceen 3. Keya ut honom och lägg han/hon/den/det mot en vit bakgrund/solid i separat comp 4. Gör den utkeyade Predatorn svartvit med hue/sat (dra ner saturation till noll). Du kan behöva köra levels också för att höja kontrasten. 5. Lägg displacement map effekten på bakgrunden och sätt Displacement map layer till "Predator key compen". Klart! /Max 0 Citera
Headman Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 om ni behöver en predator dräkt finns det på http://www.thehorrordome.com/ om det skulle passa. ska titta lite i After effects och skriver om jag hittar platsen på ´funktionen //Johannes 0 Citera
Headman Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 under katogorin Distort, men det stämmer nog att du måste ha adobe pro för det, går att ladda ner trial version från adobes hemsida! //johannes 0 Citera
RuNe Postad 22 januari 2007 Författare Postad 22 januari 2007 tack, Max_H och Headman, Max_H ja fattar inte riktigt nr 5 0 Citera
Max_H Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 Själva effekten "Displacement Map" lägger du på det lager som ska "påverkas" - i ditt fall själva bakgrundsbilden som Predatorn ska gå framför. I effektpanelen måste du sen, i inställningarna, tala om VILKET lager som ska stå för "Displacement-formen". Och det är din Predator framför Green Screen: en. /Max 0 Citera
Lasse_laser Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 Ett annat alternativ är att du modellerar upp en basic modell av din predator och låter ditt favorit3dprogram sköta alla ljusförvrängningar bakgrunden får mot predatorn. Detta alternativ kräver dock att du har ett favorit3dprogram och att du kan behärska det. 0 Citera
Max_H Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 En gång köpte jag "The Fundamentals of 3D Studio Max". 700 sidor tegelsten. Efter den kunde man animera en boll med en videofilm på eller så. Nyligen flyttade jag och boken - men inte till samma ställe... :( Max & 3D = O-kompisar /Max 0 Citera
Stefan_holst Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 En gång köpte jag "The Fundamentals of 3D Studio Max". 700 sidor tegelsten. Efter den kunde man animera en boll med en videofilm på eller så. Nyligen flyttade jag och boken - men inte till samma ställe... :( Max & 3D = O-kompisar /Max Hör inte till ämnet men.... Alla kan inte älska alla och hur hade världen sett ut om alla var experter på allt? 0 Citera
Headman Postad 1 februari 2007 Postad 1 februari 2007 Hör inte till ämnet men.... Alla kan inte älska alla och hur hade världen sett ut om alla var experter på allt? starta en ny tråd om du ska kommetera! starta den på Diskutioner lr nåt dy likt, okej jag kanske brukar göra samma sak själv men shit the same! //johannes 0 Citera
Lasse_laser Postad 2 februari 2007 Postad 2 februari 2007 Gäller även dig Headman, använd pm till skribenten eller rapportera inlägg istället för att skriva det här, tack. Ämnet gäller osynliga predatorer och dylikt, inget annat. 0 Citera
RuNe Postad 4 februari 2007 Författare Postad 4 februari 2007 De funka fin fit föresten, tackar 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.