Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

halli hallå

min kompis vill göra en predator fan film, men vi har ingen aning om hur man ska göra så att någom är osynlig, typ blurrigt i fullften. Kan man göra de i AE?

Postad

Du måste ha AE Pro för att ha displacement maps...

Enkelt beskrivet:

1. Ta bakgrunden separat

2. Filma din Predator mot Green Sceen

3. Keya ut honom och lägg han/hon/den/det mot en vit bakgrund/solid i separat comp

4. Gör den utkeyade Predatorn svartvit med hue/sat (dra ner saturation till noll). Du kan behöva köra levels också för att höja kontrasten.

5. Lägg displacement map effekten på bakgrunden och sätt Displacement map layer till "Predator key compen".

Klart!

/Max

Postad

Själva effekten "Displacement Map" lägger du på det lager som ska "påverkas" - i ditt fall själva bakgrundsbilden som Predatorn ska gå framför. I effektpanelen måste du sen, i inställningarna, tala om VILKET lager som ska stå för "Displacement-formen". Och det är din Predator framför Green Screen: en.

/Max

Postad

Ett annat alternativ är att du modellerar upp en basic modell av din predator och låter ditt favorit3dprogram sköta alla ljusförvrängningar bakgrunden får mot predatorn. Detta alternativ kräver dock att du har ett favorit3dprogram och att du kan behärska det.

Postad

En gång köpte jag "The Fundamentals of 3D Studio Max". 700 sidor tegelsten. Efter den kunde man animera en boll med en videofilm på eller så. Nyligen flyttade jag och boken - men inte till samma ställe... :( Max & 3D = O-kompisar

/Max

Postad
En gång köpte jag "The Fundamentals of 3D Studio Max". 700 sidor tegelsten. Efter den kunde man animera en boll med en videofilm på eller så. Nyligen flyttade jag och boken - men inte till samma ställe... :( Max & 3D = O-kompisar

/Max

Hör inte till ämnet men....

Alla kan inte älska alla och hur hade världen sett ut om alla var experter på allt?

• 2 veckor senare...
Postad
Hör inte till ämnet men....

Alla kan inte älska alla och hur hade världen sett ut om alla var experter på allt?

starta en ny tråd om du ska kommetera! starta den på Diskutioner lr nåt dy likt, okej jag kanske brukar göra samma sak själv men shit the same!

//johannes

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...