street Posted April 1, 2004 Posted April 1, 2004 När man håller på med ett stort filmprojekt så kan det ibland vara skönt att lägga det åt sidan och göra något helt annat. Det gjorde jag och Andreas (Opus här på vf) och vi gjorde en liten kort experimentell film på en dag. mycket nöje: (quicktime, Sorenson 3, ca 27 mb) http://creete.mine.nu/1/street/film/fon_small.mov 0 Quote
lilla_farbrorn Posted April 1, 2004 Posted April 1, 2004 *ringer dårhuset* nej men.. va? fattar inte meningen med filmen. 0 Quote
ungfilm Posted April 1, 2004 Posted April 1, 2004 Kanske var det ingen specieel mening. Kanske är det en film som man måste se flera gånger för att verkligen förstå meningen. Mycket bra jobb tycker jag. Snyggt ljussatt. Härlig färg. Underbara ljudeffekter. ( Riktiga? ) Snyggt greenscreen arbete. ( Hur? ) Bra rekvisita. Bra skådespelare. Fantastiskt foto! Jag diggar verkligen detta klippet, tycker det är riktigt bra. Även om ni bara spenderade en dag på det så känns det ganska stilrent och välplanerat. Det blev lite för lång väntan på att han skulle lyfta telefonen dock, bara några sekunder innan hade gjort mycket tror jag. Vill se mer scener i samma stil! Totaldiggar er! Keep up the good work! 0 Quote
Opus Posted April 1, 2004 Posted April 1, 2004 Tack Ungfilm, jag håller med om att det tar lite lång tid, och det är ändrat i en senare version. Men tack så mycket för kommenterarna, utförliga och bra. Vi kanske vågar oss på en förklaring sen, men det är ju roligt om det kommer in lite teorier först, meningen att den skall tolkas. Det är bluescreen och ja.. inte så proffsigt, vi har en duk på skolan, som vi spände så gott det gick och sen ja.. så var det ju bara keya sen :) Ljudeffekterna har vi spelat in själv :) 0 Quote
street Posted April 1, 2004 Author Posted April 1, 2004 ja tack ungfilm Ja som opus sa. kom gärna med egna tolkingar. Det är väldigt intressant vad folk tänker. Så avslöjar vi våran tanke sen... Kul att du nämde ljudeffekterna. Under denna produktion märkte vi hur roligt det är att göra egna ljud och komma på olika sätt att framkalla dem. Alla ljuden är egeninspelade. 0 Quote
street Posted April 1, 2004 Author Posted April 1, 2004 det kan vara så att serven den ligger på är nere nu (?) men den kommer nog igång snart så försök senare om det inte fungerar 0 Quote
Recommended Posts