ymmit Postad 8 januari 2007 Postad 8 januari 2007 Hej voodoo. Ett tag sen man var här nu :) I alla fall har små samhällen där jag hade tänkt att göra som åkning uppifrån och undrar hur man kan göra det bäst. Vi säger att vi ska göra en åkning på 50 meter. Blir det snyggast om man gör det som i en båge alltså ner; upp, ner eller tvärtom. Eller ska man man göra som en såkallad fps-åkning (man ser från ögat) så man gör en åkning som nästan glider på marken mellan alla hus. Annars hade jag tänkt att göra den långt uppifrån men kom gärna med förslag! Mvh/ ymmit 0 Citera
jernby film Postad 8 januari 2007 Postad 8 januari 2007 Låter intressant du håller på med. Har du byggt en stad i modell? Vad ska du göra? En film, eller vad? Animering? /nils 0 Citera
ymmit Postad 8 januari 2007 Författare Postad 8 januari 2007 Jag hade tänkt att göra en åkning i ett litet samhälle i modell ja. De jag undrar är vilket som är snyggast med åkning och så. Så kom gärna med förslag på "snygga" åkningar som inte ska vara helt raka och hur man kan lägga till snygga "åkeffekter" med ljus eller ljud...? 0 Citera
jernby film Postad 8 januari 2007 Postad 8 januari 2007 Man kan ju göra det på ett enkelt sätt med bra kvalitet. Ta stillbilder på olika ställen. Bra kvalitet på fotografier går att förstora>inåkning samt zooma och mixtra ihop till en snygg "åkning" genom ett samhälle. Det blir bra, jag lovar. Annars är det ju beroende på modellens storlek, om du kommer emellan med en kamera, eller hur. /nils 0 Citera
ymmit Postad 8 januari 2007 Författare Postad 8 januari 2007 Okej bra idé! Men tar jag ett kort och zoomar in blir det inte lite svårt att göra en åkning i sidled eller i båge då?. Förklara gärna mer igående. 0 Citera
jernby film Postad 8 januari 2007 Postad 8 januari 2007 Beror lite på vad du har för program. Kommer din kamera in emellan husen förresten ? /nils 0 Citera
jbergman Postad 9 januari 2007 Postad 9 januari 2007 en såkallad fps-åkning En så kallad "first person shooter-åkning"? Tror inte att det är så det kallas om jag skall vara uppriktig... /Jakob 0 Citera
sky_eye Postad 9 januari 2007 Postad 9 januari 2007 En så kallad "first person shooter-åkning"? Tror inte att det är så det kallas om jag skall vara uppriktig... /Jakob POV? Point Of View \\Sky 0 Citera
ymmit Postad 9 januari 2007 Författare Postad 9 januari 2007 Jaja :) Ni förstog ju i alla fall. Alltså jag har byggt 2 städer. En är i liten skala för flygbilder och bilder högt uppifrån och en är i stor skala för att man ska kunna komma närmare med kameran. Något jag upptäckt är att att det ser rätt fult ut när alla är så "rent". Finns det något smutsigt lager man kan lägga på och så vidare för att få mer känsla? Sen undrar jag fortfarande hur man bäst gör en snygg åkning? 0 Citera
Stefan_holst Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Sen undrar jag fortfarande hur man bäst gör en snygg åkning? ymmit, varför, nu när du har en modell, gör du inte lite provåkningar för att själv bestämma vilken som ser bäst ut? Vad hindrar dig från prov? 0 Citera
Marcus_Holst Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 ymmit, varför, nu när du har en modell, gör du inte lite provåkningar för att själv bestämma vilken som ser bäst ut? Vad hindrar dig från prov? Om jag skulle göra en åkning skulle jag nog också ha provat mig fram tills jag hade hittat något som passat. Om kameran skulle få plats mellan husen (byggnaderna) skulle jag nog testat med att glida mellan husen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.