Rabies Postad 19 december 2006 Postad 19 december 2006 hittar bara massa om pistoler men ignet om revolver. behöver en revolver med kort pipa till en rysk roulette scen. har kollat hobbex osv men inte hittat nåt. verkar va totalt omöjligt att hitta. nån som vet vart? replika 0 Citera
Fürni Postad 19 december 2006 Postad 19 december 2006 http://www.modelguns.co.uk/index.htm ? Dyrt, men vad jag har hört snygga grejer för det mesta. Och snälla, använd vettig stavning i dina inlägg - så svårt är det inte att t ex trycka Shift en gång i början av varje mening... /Fürni - språknazist och stolt över det 0 Citera
John Postad 20 december 2006 Postad 20 december 2006 Det finns en sjukdom som kallas dyslexi, hört om den? Men du som språknazist kanske vill stoppa in människor med dessa svårigheter i läger? Visst kan jag hålla med om att ett bra språkbruk är att föredra, men jag tyckte ändå att rabies inlägg vara förståligt. 0 Citera
Fürni Postad 20 december 2006 Postad 20 december 2006 Förståeligt? Ja. Krävde det extra jobb att läsa? Ja. Vx sxulle kxnna sxriva sx hxr, mxd dxn axdra bxkstaven i vxrje oxd uxbytt mxt x oxh dxt sxulle fxrtfarande gx axt fxrstå - mxn dxt kxäver fxn sx mxcket mxr jxbb axt lxsa, exler hxr? Ett forum är ett WORM-medium - ett inlägg skrivs en gång och läses många gånger. Så lägg tidsbesparingen på att skriva slarvigt mot den extra tiden det tar att läsa - multiplicerat med antal gånger det läses. Har du en godkänd ursäkt (dyslexi, utländsk härkomst) går det an, men annars är det bara ren brist på respekt för dina läsare att medvetet skriva dåligt. 0 Citera
precision motion Postad 20 december 2006 Postad 20 december 2006 Men lite stora begynnelsebokstäver kan man nog skriva även fast men har dyslexi. EDIT, svart till John. 0 Citera
John Postad 20 december 2006 Postad 20 december 2006 Precision: Sant! Det kan jag hålla med om! Fürni: Också sant, men jag kan inte riktigt likställa x med gemen eller versal bokstav, det är ju faktiskt samma bokstav. Eller? 0 Citera
precision motion Postad 20 december 2006 Postad 20 december 2006 Fast det är ju alltid bra om vi höjer standarden lite för att få det så trevligt och smidigt som möjligt. 0 Citera
John Postad 20 december 2006 Postad 20 december 2006 Jo visst, men för mycket kontrol kan också göra det otrevligt. 0 Citera
precision motion Postad 20 december 2006 Postad 20 december 2006 Jo det är nog sant, men ändå. 0 Citera
Rabies Postad 20 december 2006 Författare Postad 20 december 2006 jag vore tacksam om ni slutade off topica i min tråd. det vore det trevligaste. ni får skapa en egen tråd om stavning och blanda inte in mej 0 Citera
John Postad 20 december 2006 Postad 20 december 2006 Okej, ska inte vara off topic något mer. Men en sak vad det gäller vapen, kolla alltid upp om det krävs någonslags tillstånd för vapnen i Sverige. Inte roligt att bråka med polisen om man inte måste. Over and out! 0 Citera
Rabies Postad 20 december 2006 Författare Postad 20 december 2006 vi kommer nog ha med 2 poliser så det ska nog ordna sej. men tack i alla fall för tipset:) 0 Citera
larsson12 Postad 21 december 2006 Postad 21 december 2006 Anders Lexner är nog den som kan hjälpa dig med ditt lilla problem. Han är vapen ansvarig på nästan alla filmer där man vill ha riktiga vapen på inspelningen. Googla hans namn så hittar du nog kontakt uppgifter till honom. 0 Citera
Rabies Postad 26 december 2006 Författare Postad 26 december 2006 tack för tipset men google sökningen gav inte mycket mer än att han varit vapen tekniker för dogville 0 Citera
larsson12 Postad 26 december 2006 Postad 26 december 2006 Du får kontakt med anders via hans företag LEXNE AB Telefon: 08-36 19 90 Fax: 08-36 85 60 Mobil: 070-553 96 48 Lycka till. /M 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.