Joaquim82 Postad 17 december 2006 Postad 17 december 2006 Undrar vad det finns för alternativ till de vanliga filmskolorna där man alltid ska ha arbetsprover att lämna med i ansökan - hur fan ska man ha kunnat göra något om man inte har tillgång till all utrustning liksom ? - Jag tänker t .ex på skolor - föreslagsvis utomlands - där man kan betala sig in på skolan - någon som vet eller har några andra tips ? 0 Citera
Java ex Machina Postad 17 december 2006 Postad 17 december 2006 Undrar vad det finns för alternativ till de vanliga filmskolorna där man alltid ska ha arbetsprover att lämna med i ansökan - hur fan ska man ha kunnat göra något om man inte har tillgång till all utrustning liksom ? - Jag tänker t .ex på skolor - föreslagsvis utomlands - där man kan betala sig in på skolan - någon som vet eller har några andra tips ? gör som jag och många andra - gå ihop några kompisar och filma med en videokamera. du behöver inte ljud- och ljusutrustning för att göra ett arbetsprov. det räcker med några kompisar, en videokamera och en pc så du kan klippa ihop den. 0 Citera
Clown Postad 18 december 2006 Postad 18 december 2006 Jag har för mig att många filmskolor inte använder sig utav arbetsprov (alltså filmer man skickar in med sin ansökan) av den anledningen att alla skall ha samma chans. 0 Citera
High1ander Postad 19 december 2006 Postad 19 december 2006 Jag har för mig att många filmskolor inte använder sig utav arbetsprov (alltså filmer man skickar in med sin ansökan) av den anledningen att alla skall ha samma chans. Japp, UCLA skiter fullstandigt i vad man har gjort innan. Jag har faktiskt inte hort om en skola som bryr sig om arbetsprover har i USA. UCLA vill ha typ 2-3 uppsatser, info/brev om sig sjalv, etc... 0 Citera
Zhyron Postad 23 december 2006 Postad 23 december 2006 USC vill att du skriver en portfolio över kreativa saker du gjort, behöver inte specifikt vara film. Men du ska inte skicka in filmer eller liknande såvidare de inte frågar dig. 0 Citera
hallykeane Postad 29 december 2006 Postad 29 december 2006 vad finns det för olika film-gymnasiskolor i sverige?, jag har hört om en i vispy är det nån som har en länk till det gymnasiumet? skulle vara kul att kolla in :P 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.