jonkanon Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Svt har infört SVT Play där man har möjlighet att se skapligt många timmars material on demand. Och måste säga att det är skitbra, fortfarande har de inte rättigheter till allt de gör vilket gör att många attraktiva saker saknas. Men lite är bättre än inget :) eller? http://svt.se/svt/play/video.jsp Min spontana reaktion är dock denna. Jag har varit dålig på att ha tid för att följa julkalendern och har således sett det "inspelat". Dessa "inspelningar" ligger runt 100 meg för en kvart. Jag vet inte hur många meg filen är på SVT, men faktum är att kvalitén är avsevärt sämre. Digitala artefakter förekommer alltid även på orginal, men SVT har dessutom blurrigt. Om det är så att t.ex. LasseMaja avsnitt är runt 50meg för att spara bandbredd så är det givet godtagbart, men om storleken ligger runt 100 så är det kalasuselt. Jag drar mig alltid åt ekvationen Bästa möjliga kvalitet så för mig är valet givet. Men med dagens ungdom :) som lyssnar på musik i högtaleren på mobilen och tittar på film på 2,5tum så kanske tycker är fantastiskt bra. Vad är era reaktioner på detta? Jag tycker inte det fyller ett tomrum i alla fall! /jon 0 Quote
Java ex Machina Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 min spontana reaktion är att är, att är detta anledningen till att vi nu kommer att tvingas betala tv-licens för innehav av dator? 0 Quote
trezpasser Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 någon form av avgift garanterat. nötterna som driver mediabranschen har ju ännu inte fattat att internet är en frizon för kommunikation. Så länge dom inte lärt sig det så kommer det alltid att finnas pirater är jag rädd. 0 Quote
Recommended Posts