Magnuz Postad 13 december 2006 Postad 13 december 2006 Hej! Jag ska köpa en 42" tv som ska kosta 16 000-18 000kr. Ska man köpa en LCD eller en plasma? Jag har hittat en Hitachi 42PD8A10, är den en av dom bättre eller ska jag köpa någon annan? Jag vill gärna ha ett svar så fort som möjligt! 0 Citera
KDA Postad 13 december 2006 Postad 13 december 2006 Hej! Vill bara rekommendera dig att få tag på den senaste tidningen av LJUD&BILD där har de en jättetest av olika plattskärms tv. Lycka till! KDA 0 Citera
e93mw Postad 13 december 2006 Postad 13 december 2006 Vad är du mest orolig för? a) Inbränningar eller b) eftersläpningar? Om a) köp LCD, om b) köp plasma. 0 Citera
Christian van Caine Postad 13 december 2006 Postad 13 december 2006 Jag tycker plasma suger purjo. GRYMT kladdiga bilder :-( Har inte sett nån lcd det senaste året där släpningarna faktiskt synts, men kan givetvis ha missat dom åsså :-) 0 Citera
KDA Postad 13 december 2006 Postad 13 december 2006 Då blir man nyfiken, finns det enligt er inga bra plattskärms tv än? Ska man behålla den gamla bildrörsteven några år till? Inte för att jag har tänkt att byta nu, men när den gamla är slut finns det nog inga bildrörs TV så då har man nog inget val!! Mvh KDA 0 Citera
e93mw Postad 13 december 2006 Postad 13 december 2006 Jag tror det har sina fördelar att hålla på tjock-TV:n ett tag till. Platta skärmar som klarar 1080p kommer bli billigare framöver och det är nog en sån man ska sikta på. 0 Citera
Java ex Machina Postad 14 december 2006 Postad 14 december 2006 Jag tror det har sina fördelar att hålla på tjock-TV:n ett tag till. Platta skärmar som klarar 1080p kommer bli billigare framöver och det är nog en sån man ska sikta på. Håller med. För mej funkar gamla bettan tills 1080p-projektorerna blir köpbara för vanliga dödliga. Kan tänka mej att det blir nån gång omkring när HD-DVD/Blu-ray-kriget tar slut och en PS3a har ett rimligt pris på sej också. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.