Jump to content

VTC Ae 5.5

smuli

Recommended Posts

Ronnie. Är det inte meningen att folk ska kunna ta del av saker som finns på internet? Jag menar.. om nu personen i fråga har lagt ut något så vill han/hon dela med sig utav det. Eller?

Exempel:

Jag vill länka till ditt Lady X-avsnitt. Ni har ju rättigheterna för det, är det då olagligt?

Mån måste ju för fasen få länka till grejerna och det gäller väl copyrightskyddade bilder också. Så länge inte själva materialet visas i voodoofilms forum.

Jag tycker dessa regler är på tok för hårda.. titta på andra svenska forum, där är de inte alls lika farligt att publicera bilder, länkar m.m.

För det kan väl inte vara ett lagbrott att länka?

du får ursäkta om jag är lite jobbig.. :)

lilla_farbrorn: Jag äger rättigheterna till Lady-X och vill att folk ska se den. Alltså lägger jag ut den på internet. Inget fel på det.

Virtual Training Company äger rättigheterna till filerna som låg i länken i första inlägget. De säljer sina DVD & CD skivor med tutorials och gillar inte när deras material läggs upp på en rysk ftp för allmän nerladdning.

Finns en klar skillnad på tillvägagångssättet.

smuli: Ingen fara :)

Ronnie har helt rätt i det han säger.

Att länka till material som är upphovsrättsskyddad är helt okej. Att länka till material som är piratkopierat är inte tillåtet - vilket var fallet med den ryska ftp:n i första inlägget.

Så fortsätt länka hur mycket ni vill, så länge ni inte länkar till saker som olovligen är reproducerade. Det tar vi starkt avstånd ifrån.