smuli Posted March 20, 2004 Share Posted March 20, 2004 Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler §3. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Ronnie alternativt administratören. Materialet på sidan är copyright skyddad information och därför kan vi inte länka till den. Mvh Ronnie Forumledare, Voodoo Film forum 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted March 20, 2004 Share Posted March 20, 2004 eh.. jag fattar inte.. får man inte ens länka till en sida? så om jag skriver www.google.se så är det olagligt? nu får vi se om Ronnie tar bort länken.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted March 21, 2004 Share Posted March 21, 2004 Länken i första inlägget pekade direkt på olaglig användning av copyright skyddat material. Du får länka till google och andra sidor hur mycket du vill, så länge dem inte faller in på paragraf §3. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted March 21, 2004 Share Posted March 21, 2004 Ronnie. Är det inte meningen att folk ska kunna ta del av saker som finns på internet? Jag menar.. om nu personen i fråga har lagt ut något så vill han/hon dela med sig utav det. Eller? Exempel: Jag vill länka till ditt Lady X-avsnitt. Ni har ju rättigheterna för det, är det då olagligt? Mån måste ju för fasen få länka till grejerna och det gäller väl copyrightskyddade bilder också. Så länge inte själva materialet visas i voodoofilms forum. Jag tycker dessa regler är på tok för hårda.. titta på andra svenska forum, där är de inte alls lika farligt att publicera bilder, länkar m.m. För det kan väl inte vara ett lagbrott att länka? du får ursäkta om jag är lite jobbig.. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roger_74 Posted March 21, 2004 Share Posted March 21, 2004 Nu var det ju inte smuli som hade producerat alla dom tutorials som låg på FTP-serven det länkades till. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smuli Posted March 21, 2004 Author Share Posted March 21, 2004 mitt fel :( det kommer inte att hända igen..... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted March 21, 2004 Share Posted March 21, 2004 lilla_farbrorn: Jag äger rättigheterna till Lady-X och vill att folk ska se den. Alltså lägger jag ut den på internet. Inget fel på det. Virtual Training Company äger rättigheterna till filerna som låg i länken i första inlägget. De säljer sina DVD & CD skivor med tutorials och gillar inte när deras material läggs upp på en rysk ftp för allmän nerladdning. Finns en klar skillnad på tillvägagångssättet. smuli: Ingen fara :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted March 21, 2004 Share Posted March 21, 2004 Ronnie har helt rätt i det han säger. Att länka till material som är upphovsrättsskyddad är helt okej. Att länka till material som är piratkopierat är inte tillåtet - vilket var fallet med den ryska ftp:n i första inlägget. Så fortsätt länka hur mycket ni vill, så länge ni inte länkar till saker som olovligen är reproducerade. Det tar vi starkt avstånd ifrån. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted March 21, 2004 Share Posted March 21, 2004 jaha okej.. jag visste inte att det var piratkopierat. Men annars är det okej att länka? Ronnie. Jag menade om jag länkade till din film. Jag som inte har några rättigheter. Hursomhelst är svaret oväsentlig nu när jag vet att ni tog bort länken eftersom det var piratkopierat. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted March 21, 2004 Share Posted March 21, 2004 Jadå, det är helt ok för dig att länka till min film, ladda ner den, maila den till dina fiender, kopiera den på gamla vhs-band och posta till hela din kommun. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts