Gå till innehåll

Utkast: Haunted (19 sidor)


Film smurfen

Recommended Posts

En början på en långfilm jag håller på att skriva.

(titleln blev fel, skulle stå GROVMANUS istället för utkast).

 

Handling:EDIT: Handlingen är lite ändrad!!!

Eddi, Fredd och Peter är tre killar i 14 års åldern. En dag när Fredd är med om något riktigt läskigt börjar Eddi och Peter tro att han är galen. Men när det börjar hända konstiga saker på skolan och Eddi blir nedslagen i bibloteket av ingenting börjar Peter, Fredd och Eddi tro att något hemskt och osynligt svävar runt på skolan. Men när Peter vilseleds in i ett gammalt skyddsrum och sen jagas till ett speciellt rum fattar han vad som håller på att hända.

 

Skulle gärna vara tacksam för lite kommentarer och tips om ni har några. Felstavningar är vi redan medvetna om eftersom jag skriver väldigt fort kan man glida fel eller ta fel bokstav.

 

Men tacksam för kritik iallafall.

Haunted.doc

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Jag är också 93:a och förstår själva tanken du har. Men det låter lite kliché-aktigt, just att förbannelsen skulle ligga inspärrad i ett rum. Låter mer som ett avsnitt ur Buffy och vampyrerna. Försök med nåt istället typ att skolan byggts på mark ägd av en gammal sekt eller nåt sånt, och att elever helt plötsligt försvinner.

 

Något jag har lärt mig är iaf att ideer kan låta bra vid ett tillfälle men vid närmare eftertanke................................................................

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag tyckte det var bra, men dialogen borde finslipas en del. Handlingen är bra men historien var inte riktigt så intressant att den höll mig vid intresse, men jag tror säkert att den går att göra så. Visst, man förstår vad som händer med Peter men, det skulle vara kul om du berättade mer om honom innan han skadar sig så att man kan "känna" lite för honom.

Annars var det bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...