Team_fagott Postad 4 september 2007 Postad 4 september 2007 Längtar också eftar att få se filmen...han verkar vara sympatisk för övrigt. Svensk film e inte alltid så dumt inte.. 0 Citera
Zax Postad 2 november 2007 Postad 2 november 2007 Såg precis. Så jävla pretentiös, tråkig och överskattad. Vissa scener är vackra och lite roliga och funkar för sig själv, men filmen som helhet låg nånstans mellan kass och medioker. 0 Citera
jernby film Postad 2 november 2007 Postad 2 november 2007 Roy är det största som hänt i filmväg i Sverige senasta åren. Underbart ;) /nils 0 Citera
Team_fagott Postad 3 november 2007 Postad 3 november 2007 Filmen var mycket rolig och vacker. Sublim eleak humor och ett budskap i varenda liten frame. Mutcho bra 4 av 5. Dom som inte gillar den har antingen inte fattat skämten,har ADHD eller känner sig förnärmade och träffade. Så detså. 0 Citera
Zax Postad 3 november 2007 Postad 3 november 2007 Filmen var mycket rolig och vacker. Sublim eleak humor och ett budskap i varenda liten frame. Mutcho bra 4 av 5. Dom som inte gillar den har antingen inte fattat skämten,har ADHD eller känner sig förnärmade och träffade. Så detså. Jag kände mig inte förnärmad eller träffad, och jag har inte ADHD. Så beskriv du vad exakt som är så fruktansvärt roligt och vad som är så otroligt bra i Du levande, för jag har tydligen inte förstått de hysteriskt roliga budskapen. Tyckte Sånger från andra våningen var rätt bra, men tycker filmen som helhet med sin kritik mot allt och alla bara är sjukt pretentiös och löjlig. Men Du levande var nog snäppet värre. Men jag väntar ivrigt på att någon som inte har känt sig träffad, inte har ADHD och som har "fattat skämten" förklarar alla de geniala budskapen som tydligen finns i var frame. 0 Citera
Mr Orange Postad 3 november 2007 Postad 3 november 2007 jag känner en kille som är mycket god vän med roy och som har en 3 minuter lång monolog i Du Levande 0 Citera
Tomtebo Postad 9 november 2007 Postad 9 november 2007 Tyckte filmen var helt okej. Jag gillar hans stil, speciellt hans foto stil. Det är inget springande med kameran här inte. Varje liten millimeter av de man ser är så välgjord och betydande hur man ska tolka miljön, karaktärerna som är där eller bor där. Han går lite mot strömmen, hans foto är fantastiska. Storyn i sig är fin, man känner igen sig lite bland dom. Jag beundrar verkligen hur han har gjort hela filmen. 99% i studio, helt sjukt. Roy är vår näste bergman, det finns hopp fortfarande för svensk film. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.