Najka Postad 22 november 2006 Postad 22 november 2006 Jag skulle göra en effekt till min film som jag håller på och göra i skolan nu, men vet inte riktigt hur man gör den. Och det är när en person går, bokstavligen, genom en person. Som ett spöke typ...har använts i bl.a Jurtjyrkogården skulle vara mycket tacksam för svar så tidigt som möjligt eftersom vi ska filma imorgon:) 0 Citera
jernby film Postad 23 november 2006 Postad 23 november 2006 Enkelt att göra effekten, men inte på inspelningsplatsen. Detta kan göras beroende på vad du har för program i din dator. /nils 0 Citera
carbe Postad 23 november 2006 Postad 23 november 2006 Enkelt att göra effekten, men inte på inspelningsplatsen. Detta kan göras beroende på vad du har för program i din dator. /nils Blev lite intresserad när du sa detta... Går detta att göra i Premiere Elements 1.0 och hur gör man det då? 0 Citera
jernby film Postad 23 november 2006 Postad 23 november 2006 Blev lite intresserad när du sa detta... Går detta att göra i Premiere Elements 1.0 och hur gör man det då? Jadu, bra fråga.;) Har inte Premiere Elements. Någon annan kan kanske svara på det.Tror att det går i redigeringprogram men lite knepigt. Blir inte bra. Enklare i AE. /nils Du är ju produktiv på att göra film. Uppdatera ditt Elements till Premiere Pro och After effects. Kostar ju, men det finns ju studeranderabatter på mycket%. Satsa på collection med audition(ljud), DVD encoder,photoshop,illustrator Allt i ett. Fortsätt med Adobe, du kan ju elements, "talar samma språk". 0 Citera
The magic man Postad 23 november 2006 Postad 23 november 2006 lägg bara två klipp på varandra :-) då ser det bra ut, om du även kan maska så e det toppen! Tex med fxhome efeckts labb lite eller i premiär 0 Citera
The magic man Postad 23 november 2006 Postad 23 november 2006 lägg bara två klipp på varandra :-) då ser det bra ut, om du även kan maska så e det toppen! Tex med fxhome efeckts labb lite eller i premiär! 0 Citera
Najka Postad 23 november 2006 Författare Postad 23 november 2006 Danke för alla svar. Börjar få lite haj på det nu;) 0 Citera
frasimmat Postad 26 april 2007 Postad 26 april 2007 kan man inte använda green screen på nåt sätt? 0 Citera
afyra Postad 26 april 2007 Postad 26 april 2007 de första sånna spökeffekterna du beskriver kom till av misstag när dom skulle filma om någon scen, men spolade tillbaka bandetför mkt (eller använde en redan filmad rulle). Ledde till dubbelexponering och resultatet blev att någon som låg ner satte sig upp och gick iväg, men låg kvar på samma gång. eller hästar med droska som sprang igenom saker. :) 0 Citera
Team_fagott Postad 26 april 2007 Postad 26 april 2007 Bandet?? :p Dubbelexponering var däremot rätt. /mvh 0 Citera
afyra Postad 26 april 2007 Postad 26 april 2007 vilken tur att du rättade mig, vem vet vad som annars hade kunnat hända. ..läs inte vad jag skriver - läs vad jag menar :P 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.