Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag skulle göra en effekt till min film som jag håller på och göra i skolan nu, men vet inte riktigt hur man gör den. Och det är när en person går, bokstavligen, genom en person. Som ett spöke typ...har använts i bl.a Jurtjyrkogården

skulle vara mycket tacksam för svar så tidigt som möjligt eftersom vi ska filma imorgon:)

Postad
Enkelt att göra effekten, men inte på inspelningsplatsen.

Detta kan göras beroende på vad du har för program i din dator.

/nils

Blev lite intresserad när du sa detta...

Går detta att göra i Premiere Elements 1.0 och hur gör man det då?

Postad
Blev lite intresserad när du sa detta...

Går detta att göra i Premiere Elements 1.0 och hur gör man det då?

Jadu, bra fråga.;) Har inte Premiere Elements. Någon annan kan kanske svara på det.Tror att det går i redigeringprogram men lite knepigt. Blir inte bra. Enklare i AE.

/nils

Du är ju produktiv på att göra film. Uppdatera ditt Elements till Premiere Pro och After effects. Kostar ju, men det finns ju studeranderabatter på mycket%. Satsa på collection med audition(ljud), DVD encoder,photoshop,illustrator Allt i ett.

Fortsätt med Adobe, du kan ju elements, "talar samma språk".

• 5 månader senare...
Postad

de första sånna spökeffekterna du beskriver kom till av misstag när dom skulle filma om någon scen, men spolade tillbaka bandetför mkt (eller använde en redan filmad rulle). Ledde till dubbelexponering och resultatet blev att någon som låg ner satte sig upp och gick iväg, men låg kvar på samma gång. eller hästar med droska som sprang igenom saker.

:)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...